Jag ska alltså koppla både tvättmaskinen och torktumlaren till 40mm vitt avloppsrör.
Då röret går från tvättställ ner till golvbrunn behövs inget vattenlås, jag får heller inte plats med en sån tratt för tvättmaskinsavlopp. Så har någon av er sett en sån här men med två anslutningar någonstans? Vad heter en sådan i så fall?
Eller får jag bita i det sura och köpa 2st och sätta efter varandra?
Vit avloppsanslutning för tvättmaskin med en utgång och utan vattenlås
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Krilleman krilleman_215 skrev:
Kanske två av dessa kan passa om det sitter dolt?!

[länk]
Ja det kommer vara en dold imontering av allting så det där kan nog funka
 
Har löst det om någon annan är intresserad.

IKEA's LILLVIKEN vattenlås som tas isär som bilden visar, man får ta i lite då någon pigg i röret håller emot.
IKEA LILLVIKEN vattenlås instruktion med röd linje som visar var delar ska kapas för anpassning till 40mm avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Då får du detta kvar, du kapar över gummipackningens del så har du standard 40mm avlopp.
Demonterat LILLVIKEN vattenlås från IKEA på trägolv, redo att modifieras för standard 40mm avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sen köper du en sån här med dimmension 40mm, då kan man trycka på torktumlarens smala slang med lite vilja.
IKEA LILLVIKEN vattenlås isärplockat, redo att anpassas till standard 40mm avlopp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Resultat blir detta med tvättmaskin överst och torktummlaren på utstickande.
IKEA LILLVIKEN vattenlås demonterat på trägolv, visar delar kapade för standard 40mm avloppsanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
DrKron och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.