Vi har köpt en tomt i Lerums kommun. Tomten är inte knuten till någon tillverkare så vi får välja fritt.

De två husleverantörer som vi har kvar idag är Mjöbäcksvillan (Magnus som säljare) samt vårgårdahus (via Jonas i Alingsås då Göteborg inte vill bygga på totalentreprenad)

Skulle tacksamt ta emot omdömen om dessa tillverkare, samt om någon har byggt med någon av dem i Göteborgs-regionen och vill dela med sig av sin upplevelse.

Vi tycker väldigt bra om båda husen samt att både Magnus och Jonas är väldigt trevliga och hjälpsamma. Så svårt att välja.

/Catrin
 
  • Gilla
Axel75
  • Laddar…
Jag har haft Jonas som säljare, stomresning började idag och än så länge har allt gått hur enkelt som helst. Aldrig några problem att nå han och aldrig några problem att ändra saker i planlösning osv.
 
Hej! Skönt att höra. Vi tycker verkligen Jonas är jättetrevlig. Det enda vi oroar oss lite över är att man tar entreprenaden via hans företag och inte via Vårgårdahus.

Får man fråga vart ni bygger och vilket hus? Vi tittar på ett omritat Emyhill.
 
Jag kollade ju upp hans företag och det har ju funnits i ett par år. Vi bygger i Herrljunga och bygger ett smått omringat lövås med garage. Här är en bild från stomresning en idag.
 
  • Stomresning av ett hus i Herrljunga med snötäckt mark och byggfordon i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Catrin_G
  • Laddar…
Vi byggde i Floda med Team Lyckebacka (Jonas) som totalentreprenör.
I det stora hela jättenöjd och det känns som ett stabilt upplägg med väl inarbetat gäng underentreprenörer.
 
  • Gilla
Catrin_G och 1 till
  • Laddar…
Oj vi har också kollat upp företaget. Men ändå en mindre part än att ta entreprenad via leverantören.
Har MA schakt gjort ert markarbete?
 
Japp och det blev billigare än beräknat.
 
  • Gilla
Catrin_G
  • Laddar…
hej!
Skönt att höra att ni är nöjda.
Vet du vilka underentreprenörer Jonas använde hos er?
 
Det hade ju varit trevligt! Marken är en stor post för oss. Mycket berg och ojämn tomt tyvärr.
MA har gjort markarbetet där vi bor idag. Men det huset är byggt av Derome som del i projekt. Så vi var inte inblandade i entreprenaden.
 
Kom inte ihåg vilka som gjorde grunden, men bygg Pelle gör snickeriet så att säga och dom har mycket goda lovord i Herrljunga.
 
  • Gilla
Catrin_G
  • Laddar…
Ok, tack. Ska kolla med Jonas vilka han brukar anlita för byggnation i Lerum
 
Har också byggt i Floda. Dock med Mjöbäcksvillan och Magnus som säljare. Vi har varit, och ÄR otroligt nöjda då han och Mjöbäcksvillan har varit extremt tillmötesgående hela resan och även i efterhand när vi haft frågor.

Tilläggas bör väl dock att vi hade delad entreprenad, och fick endast huset levererat. Sedan tog våra egna snickare hand om stomresning och det invändiga i huset!

Vi fick tom tillgång till deras anläggning då vi målade huset själva, och vissa partier består av stående panel som är betsad med en oljelasyr som då behövde göras Innan dom monterade denna på sektionerna.

Vi hade inte MA schakt men han har jag hört väldigt gott om!

Kort och gott kan jag varmt rekommendera Mjöbäcksvillan och Magnus!

Sen är Vårgårda bra dom med, så ni blir nog nöjda vilket ni än väljer! :)
 
Hej!

Tack för svar.

Vi har valt Mjöbäcksvillan och Magnus.
Än så länge är vi väldigt nöjda och vi hoppas att det kommer fortsätta på detta sättet
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Gammal tråd men kan tillägga att vi byggde med Jonas på Vårgårda hus / team lyckebacka och det Fungerade bra. Vi hade Pelle som snickare och han var super. Bygger jag hus igen kommer jag troligen välja dem igen! Dock ska ni med all kraft ni har undvika MA schakt. Tyvärr ett bolag som helt saknar yrkesstolthet och kommunikativ förmåga. Det är inte bara jag som har dåliga erfarenheter av dem utan många jag pratat med tyvärr.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.