É
Jag tänkte säga upp abonnemanget till Verisure (betalar 330kr/mån i 5 år för 1 brandvarbare, 2 kameror, 3 dörr/dönstersensor, 1 siren och larmpanel).

Är det nån mening att behålla prylarna om jag vill utöka installationen i framtiden med andra saker? (Både trådat och trådlöst). Jag har en Zipato Zipabox (z-wave) hemma som verkar ha lite larmfunktioner som jag inte vet hur dock. Eller köpa nåt annat som går att koppla ihop med nya saker samt verisure-prylarna?

Finns nån väktartjänst för t.ex. 100kr/mån man kan koppla sig mot? Så nån kan rycka ut om man är bortrest och så att man får dekaler att sätta upp. Kanske kan behålla rabatten hos försäkringsbolaget med.

Vad rekommenderar ni för nästa steg för mig efter att jag sagt upp Verisure? Har 3 månaders uppsägningstid.
 
Hej
Hakar på i din tråd eftersom jag sitter i samma sits, har haft Verisure i många år med i stort sett samma konfiguration som du. Nu är jag trött på kostnader som skenar iväg och ser mig om efter alternativ.

År nyfiken på det nya Ajaxlarmet och följer den tråden med stort intresse.
Söker återigen ett kameralarm och tanken är att köpa eget och sedan ansluta till larmcentral, har mailat Lövestad och fått detta svar angående anslutning av Ajaxlarm.


"Ajax tar vi emot
Larmförmedling 78:- mån ink moms
Anslutning 0:-
Utryckning 1795:- om tjänsten önskas"


/Anders
 
É ÉlPontus skrev:
Jag tänkte säga upp abonnemanget till Verisure (betalar 330kr/mån i 5 år för 1 brandvarbare, 2 kameror, 3 dörr/dönstersensor, 1 siren och larmpanel).

Är det nån mening att behålla prylarna om jag vill utöka installationen i framtiden med andra saker? (Både trådat och trådlöst). Jag har en Zipato Zipabox (z-wave) hemma som verkar ha lite larmfunktioner som jag inte vet hur dock. Eller köpa nåt annat som går att koppla ihop med nya saker samt verisure-prylarna?

Finns nån väktartjänst för t.ex. 100kr/mån man kan koppla sig mot? Så nån kan rycka ut om man är bortrest och så att man får dekaler att sätta upp. Kanske kan behålla rabatten hos försäkringsbolaget med.

Vad rekommenderar ni för nästa steg för mig efter att jag sagt upp Verisure? Har 3 månaders uppsägningstid.
Lövestad larmcentral är ett exempel på fristående central för att hantera larm https://lovestadlarmcentral.se/privatlarm/
 
É
Ja det blir SPC har jag kommit fram till. Känns nästan överkurs men fastnade inte för nåt annat som fanns billigare ändå.

Verkar inte som att man har nån nytta av Verisure-prylarna i sin nya installation. Kanske kan köra larmen parallelt i början tills man skaffat allt nytt, sätta det i gäststugan, eller bara slänga det... om det inte går sälja för nån peng men Verisure gör ju inga åtgärder på egeninstallerade saker så är kanske inte så eftertraktat.
 
  • Gilla
gol
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.