Svaret är 12 steg.
Vi har ett litet uhus som vi med liten budget vill göra iordning till enkel gäst- och tonårsstuga.
För att få till ett sovloft, och ändå ha ett vettigt utrymme på bottenplan så behöver vi en smart trapplösning!
 
svar: 12 steg.
Jag och min fru ska bygga en komplementbyggnad där jag får 50% av ytan till verkstad och garage, hon får 50% till trädgårdspysselrum och hemmagym. I min del har jag redan klurat ut en smidig nedfällbar taklucka till ovanvåningen men i hennes del har vi inte kommit på något sätt att komma upp och använda ovanvåningen. Hon är inte så intresserad av att konstruera en trappa själv från scratch, så denna färdiga trappa hade varit perfekt i hennes del. Hennes del är dessutom mycket snyggare än min del - så hon behöver en snygg trappa mer än mig :)

Mvh Robert & Anna
 
Svar: 12 steg

Motivering:
Vi är trångbodda men har högt till tak.
Skulle bli perfekt när vi ska försöka få till ett mysigt loft till barnen!
Glada barn är snälla barn..... oftast;)

/Denta
 
Rätt svar är 2, dvs 12 steg.

12-stegsmodellen har man ju hört tals om men aldrig sett på bild! Den skulle passa fint hemma hos mig :)
 
Svar: 2, 12 steg

Succén kommer bli viral. När vi berättar om trappan i spiral!
 
Svar "2" d.v.s 12 st.

Vår raka spartrappa i stugan, har flera gånger visat sig vara farlig för både ung och gammal. Att ha en, som går i spiral och har räcken, skulle göra livet lite säkrare. Att den dessutom är både vackrare att se på, tar upp lite mindre golvyta och att den inte skymmer ljuset så mycket är ju stora fördelar.
 
12 steg.

Håller på att renovera köket och denna trappa skulle passa perfekt som genväg rakt ner till vinkällaren. Givetvis under en glaslucka i golvet!
 
[ 2 ] 12 steg.

Hade varit kul att byta ut 60tals trappan ner till källaren, en byggtråd blir det ju såklart också :)
 
Svar 12 steg.
Då vår nuvarande källartrappa i trä från 70 talet både skakar och gnäller när vi går i den, så skulle den här trappan verkligen vara ett lyft för vårat hus.
 
Svaret är alternativ 2, 12 steg.

Vpra barn delar rum på övervåningen. För att kunna ge dom varsitt rum behöver vi bygga en mellanvägg. Nackdelen är då att ett av rummen bara nås genom vårt sovrum, eller det andra barnets. En ny trappa skulle råda bot på det här!
 
Svar:2, 12st trappsteg.

Skulle vilja vinna en trappa till vårt tänkta loft. Så att grabbarna får varsitt rum.
 
Svar: 2, 12 steg.

En sådan här smidig trappa skulle passa perfekt till vår lilla gäststuga, där vi skulle kunna ha ett sovloft.
 
Den har 12 trappsteg. Har alltid sagt och fått medhåll om att vi ska skaffa spiraltrappa hemma bär vi skaffar hus. Nu har vi skaffat hus och kärringen har fått kalla fötter och vill ha kvar trappen. Därför vill jag vinna den och sätta henne lite på plats;-)
 
Svar: Alt 2: 12 steg.

Motivering: Det skulle vara ett stort steg framåt att kunna komma upp på vinden från köket i torpet. Då skulle jag slippa ta fram stegen och balansera upp för att ta mig in genom en lucka från utsidan, en lösning jag sällan använder vintertid. En trappa skulle göra hela torpet tillgängligt året om.
 
Svar: 12steg.

Skulle passa perfekt i mitt attefallshus som jag bygger med källare halvt under mark. Platsbrist är det största problemet när man bygger smått så den där skulle göra skillnad..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.