Med lite koppling till tråden om forum-uppdateringar
https://www.byggahus.se/forum/threa...t-nyregistreringar.310234/page-7#post-2902362
så kom detta upp i tankarna:
Vad har ni för antivirus, ni där ute i bushen?

Själv har jag ESET NOD32 sedan många år, och har aldrig haft några problem med virus, parasiter,
ID-kapningar och annat liknande. Som jag har märkt av i alla fall.
Minns inte riktigt hur det började, men jag introducerade detta antivirusprogrammet på jobbet för kanske 20 år sedan (var IT manager rätt länge) och efterhand även på VPN-anslutna hemdatorer.
Och det har inte lämnat oss i sticket.

Lustigt nog bland all amerikansk, kinesisk, sydkoreansk och japansk IT-teknik så kommer detta program från Slovakien i forna Jugoslavien :)

Men, som sagt, vad använder ni för antivirus?
Det finns ju några att välja på https://sv.wikipedia.org/wiki/Antivirusprogram
 
Har provat några olika genom åren, men just nu kör jag med Norton på datorer, Andoidplattor och dito mobiler. Dyrt men verkar funka.
 
L-Bror
F-Secure på samtliga enheter förutom TV datorn som får hålla tillgodo med Defender.
 
T
Jag kan rekommendera Avira för de som söker ett stabilt program utan kostnad.
 
hsd
Norton , har haft Norton i många år, givetvis senaste och uppdaterat
Verkar funka än så länge, peppar peppar ta i trä
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
...så kommer detta program från Slovakien i forna Jugoslavien :)
Hmmmm :p
 
  • Gilla
Mugmaz och 2 till
  • Laddar…
Jag kör Sophos sedan några år.
 
BirgitS
J
Vedertaget för konsumenter numera är trot eller ej att skippa antivirusprogram från tredje part. Windows 10 har inbyggt antivirus och de flesta program har inte heller adminbehörigheter. Antivirus enligt det gamla sättet är istället kontraprouduktivt och de hittar ändå inte nya tidens virus i många fall ändå, samt att de istället förstör för Windows som operativ att stoppa dem. Allt detta enligt min Guru Leo Laporte, The Tech Guy.
 
Inget. ;)
(eller rättare sagt XProtect som är inbyggt och sköts av Apple)
 
Inget på Macen. På windows är det inbyggda defender som gäller. Antivirus från tredjepart har en förmåga att öppna upp säkerhetshål och slösa prestanda. Bättre att undvika användning som riskerar att installera skadeprogram. Endast installera program från kända källor och allt det där.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg och 3 till
  • Laddar…
Microkatten
J Jocke Best skrev:
Vedertaget för konsumenter numera är trot eller ej att skippa antivirusprogram från tredje part. Windows 10 har inbyggt antivirus
[media]
Precis, jag har kört med Windows antivirus och brandvägg i många år utan problem (vad jag vet...).
 
Redigerat:
Windows Defender och Firewall i kombination fungerar förvånansvärt bra... Vi körde Symantec tidigare på alla datorer på jobbet men efter att vi rullade ut Windows 10 till alla övergick vi till Windows Defender och Firewall bara.
Vi har haft betydligt mycket förre incidenter sedan uppgraderingen men det kan ju bero lika mycket på Win10 vs. Win7 och inte på AV skyddet...
 
Räcker med Windows inbyggda.
 
Samma här efter Windows10, kör enbart Defender.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.