fia_mstd fia_mstd skrev:
Bra att inte ha bråttom! Spackla tunnt, slipa, spackla igen, slipa igen. Flera gånger. Då blir det bra till slut!
Ja precis! Jag kommer spackla alla hål osv supernoga innan jag bredspacklar tunt, slipar, spacklar, slipar så många gånger tills jag blir nöjd
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Sen beror det ju helt på vad du ska göra sen? Måla? Tapetsera?
Det ska tapetseras vitt. Vitt som framhäver vartenda skavank. Bra val Emma...
 
fia_mstd fia_mstd skrev:
Bra att inte ha bråttom! Spackla tunnt, slipa, spackla igen, slipa igen. Flera gånger. Då blir det bra till slut!
Jag fick förresten något som heter gipsplåster av färgbutiken. Verkar väldigt smart till de djupare groparna där man försökt borra men misslyckats. De sa att jag fyller i "kratrarna" med massa spackel. Sen sätter man plåstret över och spacklar ovanpå. Plåstret består av ett nät av glasfiber och metall. Antar att det är till för att spacklet i hålet ska släppa senare och bilda en knöl under tapeten eller nåt.
 
Ja sån armering är jättebra! Både till hål och om man som jag skulle spackla och senare tapetsera där jag tagit ner en vägg. Blev väldigt mycket lättare att få det snyggt med sånt plåster. Sen satte jag renoveringstapet ovanpå ändå. Hängslen och sångrem. Snyggt blev det :cool: Ta lite bilder!!
 
  • Gilla
EmmaSmåland
  • Laddar…
Då hade jag föreslagit att du använder husfix istället. Blir som puts/betong och går att borra i utan att det spricker.

Man blandar och lägger på precis som spackel.

Tycker personligen det är ett bättre alternativ än plåster! :)
 
  • Gilla
EmmaSmåland
  • Laddar…
Gipsbruk kan också användas, mycket billigare än husfix
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.