Hej

Jag söker något företag som kan göra en avvägning av golvlutning osv. Någon som har något tips på vilket område man skulle kunna söka detta?

Tack för svar :)!

/Markus
 
Är det ett befintligt golv som du vill ha ut höjder på?
 
Exakt
 
Vart är det?
Är det flera rum?
Hur stor platta?
Hur noga vill du ha det?
 
Hej i Uppsala. Torpargrund spånskiva golvvärme. Nytt. Vill ha det rakt och fint
 
Nu är jag inte med riktigt...
Är det nytt bör det väl vara rakt?

Absolut enklast och billigast är att köpa en korslaser av hyfsad kvalitet för 3-5000:-
Rigga upp den på lämpligt ställe och börja mäta.

Så har jag gjort i lgh jag bygger med ojämna betonggolv som fylls med eps, flytspacklas och sen spånskiva på cellplast eller Platon (inte bestämt mig än..)


Vägde av lgh för att få minst 5cm eps + flyt på högsta stället, la på 48 mm för spån och cellplast och bestämde min för att här är 1meter ner till färdigt golv och märkte ut det i hela lgh, fick rita på dörrkarmen och sen flytta lasern till nästa rum och rikta in den på 1m strecket och sen rita i det rummet.
Har funkat kanon, visst det kanske diffar på någon / några mm men så noga är det inte...

Vore det en gjuten gammal betong platta som skulle riktas så är det enklaste att kontakta en flytspackelfirma dom har slangpass som dom väger av med och sätter samtidigt ut nivåpinnar med rätt höjd
 
Lasern funkar säkert, vilken laser som helst med bra nogrannhet funkar.

Mer exakt hur är golvet / grunden uppbyggd?
 
ok bra. Det är först cellplast sedan trossbotten antar jag vattenburen golvvärme och sedan spånskivor. Det är ojämnt över trösklar och över ganska många skarvar. Vid en vägg är det extremt. Om man trycker ned en riktbräda där på golvet så är det säkert 1,5 cm luft under den på andra sidan så att säga.

Huset är helt nytt och vi ska ha kontrollbesiktning på tisdag. Jag är bara orolig över att de inte kommer att fixa problemen därav skulle jag vilja att någon mätte upp golven så att jag har bevis så att säga men det kanske inte finns några firmor som gör det?

Tack för alla svar och härligt att du hejar på Leksand, bodde där till2016
 
Låt riktbrädan vara kvar i huset och visa besiktningsmannen, finns toleranser i hus ama och det är inte jättemånga mm på en 2m rätskiva
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.