Vinn väldesignad spartrappa till huset

Platsbesparande spartrappa av lackad multiplexbjörk med svart pulverlackerat räcke i ett snyggt inrett rum.

Spartrappan är en finurlig innovation i hemmet eftersom den tar upp så liten plats i rummet, samtidigt som du inte tummar på funktionen. Dess platsbesparande egenskaper kommer väl till pass i både små och stora hem. Ju mer fri golvyta du har desto öppnare känns rummet. Är trappan dessutom väldesignad utgör den även en snygg detalj för ögat. Veckans vinnare får hem ByggEras spartrappa Tornberget från Bygghemma.se. En designtrappa av lackad multiplex björk med pulverlackerat räcke.

Totalt värde cirka: 7 500 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många trappsteg har Tornberget?
Svaret hittar du här: https://www.bygghemma.se/inredning-...ffiliate&utm_campaign=byggera_competition1802

1. 10 stycken
X. 11 stycken
2. 12 stycken

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 23 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och ByggEra för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 2, 12 steg.
Den trappan skulle jag vilja få
Och skänka en granne som ej har några små
Att klättra till loftet där uppepå
Så att han äntligen skall sova få​

Men får/vill man verkligen sätta in en sådan trappa i ett vanligt hem?
Den verkar ju inte barnsäker åt något håll. 23 cm mellan stegen?
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Svar: alt 2 -12st
Under en lucka i golvet vi når en trappa som mer liknar en stege via denna kommer vi ner i källaren där tvättstugan ligger. Med tre barn som inte kan ta sig ner själva så är tvätthögen alltid stor. Jag längtar efter att ha kläderna i garderoben och inte i tvättkorgen......
 
Svar 2 12 st.
Jag förstår verkligen inte min frus problem, hur svårt är det att använda stege för att gå ner till källarvåningen? Det är ju jättefint med en stege och jättepraktiskt. För hemtrevnadens skull hade det ändå vara fantastiskt med en trappa.

Mvh

Andreas
 
  • Gilla
Patfa85
  • Laddar…
Svar 2 12 steg.

Omfattande renovering och ombyggnad gör att lädret alltjämt är tunnt skulle denna trapp sitta som en smäck till det lilla loftet.
 
Svar 2, 12 st trappsteg

Jag har precis köpt hus. Befintliga trappan i huset är sticker ut i gångvägen, vilket gör att man slår i huvud och går in i den. Skulle verkligen, verkligen behöva en trappa och den här hade passat perfekt.
 
Scar:12st
Vi håller på och renoverar en ladugård och det skulle bra att ha en trappa till andra våningen.
 
Svar 2, 12 st trappsteg

Vi har snart byggstart på vår villa och denna trapp skulle innebära ett litet lufthål i den annars väldigt tajta budgeten.
 
Svar 2, 12 st
Jo det kan fungera som alternativ till den stegliknande konstruktion jag skissat på i torpet som jag håller på att renovera.
 
12 steg! Skulle passa perfekt i stugan nu när det ska byggas om :)
 
Svar: 12 steg i trappan.

Kom in här av en händelse, då jag sökte på spiraltrappor. Kan det vara meningen?
Sällar mig till mängden av svarande.

Planerar att bygga hus och inner-takhöjden är 3m upp till loft. Vi kommer ha lite för dåligt o plats för en traditionell storlek på spiraltrappan, så denna skulle ju passa toppen.

Tjilivippen.
 
Svar: 2, 12st steg.

Bland sista stegen till vårt sovloft hade dessa trappsteg varit en upplyftande lösning, både elegant och praktisk.
 
Svar: 12 steg.

Motivering:

Vi har bara en tillfällig stege till vårt loft idag.
Obekvämt och krongligt att ta sig upp till ett fint ordninggjort rum!

Vi skulle behöva få till en ordentlig trappa upp så rummet kommer till användning!

Vi har björkfaner på väggarna i rummet nedanför med svarta detaljer så trappan skulle passa perfekt hos oss!
 
Svar: 2. 12
... vore ju helt fantastiskt om vi kunde vinna denna trappa till loftet i stugan vi ska ha som sommarprojekt i år.
 
Svar: 2, 12 steg.


Har ett enplanshus där vi byggt ett litet loft så man kan komma undan från övriga familjen och kolla på det där tv-avsnittet man aldrig hunnit med, eller skicka upp ungarna och spela tv-spel så det blir lite lugnt i huset en stund, nu har vi en hopfällbar stege som är långt från optimal så en riktig trappa hade varit kalas!

/Mikael
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.