H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Mina barn orkar inte hantera 50 kilo fönster ännu
jag intyga att barn kan göra fina hack i både bord, bänkar och golv. likvärdiga som från fönstret.
 
  • Gilla
Stadsbonden och 1 till
  • Laddar…
henke_benke skrev:
jag intyga att barn kan göra fina hack i både bord, bänkar och golv. likvärdiga som från fönstret.
Kanske,men inte 20 tal inom typ 50x50cm. Mina barn har gjort några,som tur är mest på sitt rum, men även de mest rejäla är inte ens i närheten av de minsta här.det är liksom en helt annan skala.

Spelar förövrigt exakt noll hur många repor mina barn gjort eller kommer göra.
 
  • Gilla
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
Frågan är vad som är lättast att uppfostra, hantverkare eller egna barn... ;)

Det är en oerhörd skillnad på olika barn, både individer och uppfostran. De som är vilda och utåtagerande och inte får lära sig det är fel kan ju förstöra hur mycket som helst.

Nästan alla barn har ju sönder saker av misstag, det är ju en del i lärandeprocessen... Men ser de och förstår de konsekvensen så tror jag de lär sig ganska snart vad som inte är OK att göra. Iallafall när de börjar bli ett par år gamla... Och även vi vuxna kan ju drabbas av otur eller olyckor, men även här är det en otrolig skillnad på olika individer...

Har sett endel som tex slänger upp, eller låter barnen slänga upp bildörren i sidan på grannbilen med konsekvensen ett stort jack i dörren. Ganska trist få det på en bil man tycker om. Jag tycker inte det är OK och försöker lära mina barn att vänta tills jag kan vara med och öppna dörren... Endel parkerar genom att köra till "stopp" mot stötfångarn. Vissa tror jag inte ens tänker på, förstår eller ser att saker tar skada (eller är skadade) - andra skiter högaktningsfullt i det, kanske ha de själva en skitbil, eller en bil via jobbet som de inte betalar skadorna på - och skiter i andras egendom. Låter sina barn äta choklad i vännernas vita soffa. Går runt med blöta leriga skor inomhus etc.

Respekt för andras prylar ska man ha! Alla är vi olika och de som tar väl hand om sina saker ska få göra det.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Frågan är vad som är lättast att uppfostra, hantverkare eller egna barn... ;)

Det är en oerhörd skillnad på olika barn, både individer och uppfostran. De som är vilda och utåtagerande och inte får lära sig det är fel kan ju förstöra hur mycket som helst.

Nästan alla barn har ju sönder saker av misstag, det är ju en del i lärandeprocessen... Men ser de och förstår de konsekvensen så tror jag de lär sig ganska snart vad som inte är OK att göra. Iallafall när de börjar bli ett par år gamla... Och även vi vuxna kan ju drabbas av otur eller olyckor, men även här är det en otrolig skillnad på olika individer...

Har sett endel som tex slänger upp, eller låter barnen slänga upp bildörren i sidan på grannbilen med konsekvensen ett stort jack i dörren. Ganska trist få det på en bil man tycker om. Jag tycker inte det är OK och försöker lära mina barn att vänta tills jag kan vara med och öppna dörren... Endel parkerar genom att köra till "stopp" mot stötfångarn. Vissa tror jag inte ens tänker på, förstår eller ser att saker tar skada (eller är skadade) - andra skiter högaktningsfullt i det, kanske ha de själva en skitbil, eller en bil via jobbet som de inte betalar skadorna på - och skiter i andras egendom. Låter sina barn äta choklad i vännernas vita soffa. Går runt med blöta leriga skor inomhus etc.

Respekt för andras prylar ska man ha! Alla är vi olika och de som tar väl hand om sina saker ska få göra det.
Mitt och ditt är ett urholkat begrepp i detta land. Men det blir väl för politiskt om jag bygger vidare på det ;) men jag håller helt med dig,fyfan för de föräldrarna som inte säger till när sina barn beter sig.

Godnatt, dag imorn också :)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Vad gäller vårt eget, för tre år sedan nya, golv ihop med småbarn så är det inte någon rolig historia. Samtidigt är inget av slitaget värre än att det går att slipa (vilket inte ser ut att vara fallet på skadorna hos Anders som är mycket djupare).

Jag kommer slipa detta om några år när yngsta killen är lite äldre.
Men då pratar vi om eget slitage där jag själv väljer att förbruka en slipning av golvets livslängd, viss skillnad mot djupa skador som uppstått pga annans vårdslöshet alternativt brist på respekt över andra människors saker. Lider med dig Anders!
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 2 till
  • Laddar…
B Brainy skrev:
Vad gäller vårt eget, för tre år sedan nya, golv ihop med småbarn så är det inte någon rolig historia. Samtidigt är inget av slitaget värre än att det går att slipa (vilket inte ser ut att vara fallet på skadorna hos Anders som är mycket djupare).

Jag kommer slipa detta om några år när yngsta killen är lite äldre.
Men då pratar vi om eget slitage där jag själv väljer att förbruka en slipning av golvets livslängd, viss skillnad mot djupa skador som uppstått pga annans vårdslöshet alternativt brist på respekt över andra människors saker. Lider med dig Anders!
Tack brainy,Jo precis det är skillnad på Jack och Jack. De små mina barn gjort är liksom på en annan skala men som sagt spelar ju ingen roll som sagt. Detta är ju framför ett fönster också så släpljuset kommer framhäva detta så pass att jag får hjärtinfark. :)

Såg att de hade en skyddsduk i hissen, en tunn svampig historia, om de använt samma på mitt golv är det inte konstigt det blev Jack.
 
  • Skyddsduk för golv med "LIE" och "R" logotyp, placerad i rum framför fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Såg att de hade en skyddsduk i hissen, en tunn svampig historia, om de använt samma på mitt golv är det inte konstigt det blev Jack.
Och där avslöjade du namnet på klåparna som förstörde golvet..
 
harry73
Nej nej, de köpte bara grejorna hos Leif arvidsson AB (Jag googlade :geek:)
 
  • Gilla
Uffe A och 3 till
  • Laddar…
Frågan är hur många fler golv de förstört? Läge att prata med grannarna som kanske inte sett sina skador än...
 
J JohanLun skrev:
Frågan är hur många fler golv de förstört? Läge att prata med grannarna som kanske inte sett sina skador än...
Ordförande sade inget iaf. Men jo det borde jag framföra till honom
 
henke_benke skrev:
jag intyga att barn kan göra fina hack i både bord, bänkar och golv. likvärdiga som från fönstret.
Nu låter du som en karl som backade på min bil på en parkering och orsakade en ful buckla. "Äh, såna där skador får man alltid förr eller senare".

Det spelar väl ingen roll, det var inte jag som orsakade den och den fanns inte där förut, precis som med skadorna på TS nylagda golv.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
H
Marcus_L Marcus_L skrev:
Och där avslöjade du namnet på klåparna som förstörde golvet..
det där företaget har det mesta inom fönster och dörrrenovering.
 
H
possum77 possum77 skrev:
Nu låter du som en karl som backade på min bil på en parkering och orsakade en ful buckla. "Äh, såna där skador får man alltid förr eller senare".

Det spelar väl ingen roll, det var inte jag som orsakade den och den fanns inte där förut, precis som med skadorna på TS nylagda golv.
Skall inte barn leka i sitt hem? Det blir skador i ett hem, men det är bara gilla läget.
 
henke_benke skrev:
Skall inte barn leka i sitt hem? Det blir skador i ett hem, men det är bara gilla läget.
Fast även där finns det gradskillnader, eller hur? Jag orsakar också skador ibland i hemmet, men det betyder inte att alla lekar är tillåtna inomhus. Ja, inte utomhus heller för den delen.
 
Lite ointressant diskussion då hantverkarna inte är mina barn :p
 
  • Gilla
Uffe A och 12 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.