Vi har dragit data kablar till våra nyronevrade sov rum.
Tanken är att vi ska ha Exxact väggutag men jag är lite osäker på vad jag ska köpa till uttagen som har både el och data. Om jag förstått rätt så köper jag en sån här ram Exxact Primo ram 2-fack vit för vägguttag med prisgaranti-märkning på en webbsida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Köper jag sen ett sådant här utag och byter ut ramen mot den ovan?
Schneider Exxact komplett datauttag med 2x CAT6 UTP portar på en vit väggplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns det verkligen inga billigare datutag än dom här? Ingen större lust att betala 229kr styck
 
S
Kan du byta fabrikat så finns det billigare , då är det frågan vad du har för fabrikat förut ,
vägguttag , strömbrytare e.t.c ,
En strömbrytare är vad det är , ett modularuttag likaså , oberoende av fabrikat ,
Kolla malmbergs
 
Har inte köpt något än, elektrikern rekommenderade Exxact men det blir ju jätte dyrt
 
Vill du ha något billigt och inte lägger så stor vikt vid att det är enhetligt så finns det uttag på biltema. Ofta sitter ju uttagen lite mer dolt än tex strömbrytare.
 
  • Gilla
Fundersam99
  • Laddar…
Tolkar din bild på tvåfacksramen som att el och data sitter intill varandra. Då tycker jag verkligen att du ska kosta på dig att ha datauttaget från samma serie. Annars skulle jag hellre välja en billigare serie både för data och el så att det blir enhetligt.

Kombinationen ocan med Lexcom är en bra idé, har satt motsvarande med Renova. Såg att det finns motsvarande lösning fast med Keystone uttag för Exxact. Du kan ju kolla om det blir ännu billigare.
 
Nackdelen med eluttagen för ramar bara är ett uttag per dosa. Men snyggt blir det ju.
 
Vilka uttag skulle ni rekommendera över lag? Titta först på Renova men försökte hitta något lite billigare som fortfarande håller en bra standard.
 
tommib
Elko RS, alla dagar i veckan. För just data+el är en dubbeldosa+enkeldosa en bra kombo. Då sätter du ett trevägsuttag i dubbeldosan och två datauttag i enkeldosan. Elkos vanliga trefacksram har en löstagbar "mellanpinne" så att du får 2+1 enheter.

Jag är möjligen lite färgad av att jag verkligen avskyr Exxact med dess fula dammsamlarkant. Vill jag ha tavellister på väggen sätter jag dit dem själv :)
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Exxact är nog en bra serie att satsa på. Den är bra byggd och kommer med stor säkerhet att finnas länge.
 
Förstår inte din fasa över priset
Det är ett komplett uttag
tommib tommib skrev:
Elko RS, alla dagar i veckan. För just data+el är en dubbeldosa+enkeldosa en bra kombo. Då sätter du ett trevägsuttag i dubbeldosan och två datauttag i enkeldosan. Elkos vanliga trefacksram har en löstagbar "mellanpinne" så att du får 2+1 enheter.

Jag är möjligen lite färgad av att jag verkligen avskyr Exxact med dess fula dammsamlarkant. Vill jag ha tavellister på väggen sätter jag dit dem själv :)
Vi har alla våra favoriter och mina är Trend och Exxakt.
Såg att TS redan hittat till Eldirekt :D
Men fortsätt att leta du kanske hittar någon butik där det är ännu billigare.
Men kan ju säga att jag köper en hel del på Eldirekt, eftersom jag jobbar i Malmö så hämtar jag det hos dem och slipper fraktkostnad :cool:
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Jag är möjligen lite färgad av att jag verkligen avskyr Exxact med dess fula dammsamlarkant. Vill jag ha tavellister på väggen sätter jag dit dem själv :)
Just därför kör jag med Exxact Basic istället för Primo.
Vit Exxact Basic vägguttag utan insats mot vit bakgrund.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
U Uffe A skrev:
Förstår inte din fasa över priset
Det är ett komplett uttag

Vi har alla våra favoriter och mina är Trend och Exxakt.
Såg att TS redan hittat till Eldirekt :D
Men fortsätt att leta du kanske hittar någon butik där det är ännu billigare.
Men kan ju säga att jag köper en hel del på Eldirekt, eftersom jag jobbar i Malmö så hämtar jag det hos dem och slipper fraktkostnad :cool:
Eldirekt har väl ingen frakt, handlar ofta av dom.
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
kenneth5828 kenneth5828 skrev:
Eldirekt har väl ingen frakt, handlar ofta av dom.
Jag kollade nu. De har tagit bort det då.
Förra gången (visserligen längesedan) jag handlade av dom så var det fri frakt över en viss ordersumma
 
U Uffe A skrev:
Jag kollade nu. De har tagit bort det då.
Förra gången (visserligen längesedan) jag handlade av dom så var det fri frakt över en viss ordersumma
Fördelen med dom är att dom har snabba leveranser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.