Vi har planer att bygga sten hus och jag undrar vilken företag är vettig att
anlita i Skåne.Finns någon som har byggt eller håller på.
Undrar pris m2.
 
Diskuterade med flera företag för ett år sedan. Av dessa var det Provinshus som var mest flexibla, tog sig tid och hade ett mycket vettigt pris. Dast kom som god tvåa, mycket engagerade men låg väsentligt högre i pris. Hade även diskussioner med Fiskarheden, Huskompaniet och Willa Nordic.

Till sist hittade vi dock ett befintligt hus som låg tillräckligt nära våra önskemål så vi lade ner byggplanerna.
 
Kan inte hålla med om att Provinshus är billigare än Dast i slutändan. Provinshus standard är väldigt låg jämfört med Dast.
 
Se dock upp med HusCompagniet. Sök här på forumet, så ser du att de helt enkelt bygger dåligt.

Undvik HusCompagniet!
 
Håller med om att ni bör vara försiktiga med att bygga med huscompagniet. Nu bygger inte vi dem, men konstruktionsritningarna såg bra ut men när ser flera grannar som har byggt med dem så är tex. plattan till huset katastrofalt utförd. Problemet är att de betalar väldigt lite till deras underentreprenörer och de försöker i sin tur hitta sätt att bygga billigare. Du som kund betalar ett lägre pris men ibland så går pris i hand med kvalitet...som i detta fallet.
 
daniel_thoren skrev:
Kan inte hålla med om att Provinshus är billigare än Dast i slutändan. Provinshus standard är väldigt låg jämfört med Dast.
Skulle nog säga att Provinshus håller normalstandard medan Dast vill spela i "Willa Nordic" segmentet där kundens prismedvetenhet spelar en mindre roll.
 
  • Gilla
Banderas
  • Laddar…
MRK skrev:
Skulle nog säga att Provinshus håller normalstandard medan Dast vill spela i "Willa Nordic" segmentet där kundens prismedvetenhet spelar en mindre roll.
Må vara så att Provinshus håller "normalstandard", men vad är standard? Jag jämförde Dast med Provins och då har Provinshus låg standard i grundutbudet. Vår erfarenhet med Dast gällande din kommentar om att spela "Willa Nordic" så kan jag hålla med dig, men däremot så är Dast ca 1 miljon billigare i pris än Willa Nordic om du bygger ett enplanshus på ca 165 kvm.. Det är vår erfarenhet i alla fall.
 
daniel_thoren skrev:
Må vara så att Provinshus håller "normalstandard", men vad är standard? Jag jämförde Dast med Provins och då har Provinshus låg standard i grundutbudet. Vår erfarenhet med Dast gällande din kommentar om att spela "Willa Nordic" så kan jag hålla med dig, men däremot så är Dast ca 1 miljon billigare i pris än Willa Nordic om du bygger ett enplanshus på ca 165 kvm.. Det är vår erfarenhet i alla fall.
Det kan säkert stämma. Jag vill minnas att Willa Nordic låg väsentligt högre än Dast när vi frågade runt. Upplevde dessutom att Dast var lite mer seriösa, kunde svara på allt och la ner en hel del tid på att skissa/räkna. Willa Nordic var lite mer nonchalanta, en snabb beräkning på ett rutat papper typ.
 
För att bli av med min forum oskuld tänker jag kasta in och säga att jag bygger med Stenvillan i landskrona och är hyffsat nöjd hitills med både pris och arbete, dom är hyffsat flexibla även om kommunikation kan brista ibland
 
Superkewl Pal92 skrev:
För att bli av med min forum oskuld tänker jag kasta in och säga att jag bygger med Stenvillan i landskrona och är hyffsat nöjd hitills med både pris och arbete, dom är hyffsat flexibla även om kommunikation kan brista ibland
Hej du, det är 2018 och ni har säkert flyttat in i ert nya hus. Hur har resan varit? Hur mkt blev kvm pris ?
Själv funderar nämligen på att bygga ett stenhus .
 
S softic skrev:
Vi har planer att bygga sten hus och jag undrar vilken företag är vettig att
anlita i Skåne.Finns någon som har byggt eller håller på.
Undrar pris m2.
Hej du, blev det ett stenhus eller ni valde NGT annat .vem fick äran att uppfylla er livsdröm och hur blev resan .
 
Y Yosef skrev:
Hej du, det är 2018 och ni har säkert flyttat in i ert nya hus. Hur har resan varit? Hur mkt blev kvm pris ?
Själv funderar nämligen på att bygga ett stenhus .
Resan var lång och slitig (gjorde majoriteten av allt jobb själv och jagade deals och erbjudande hela tiden) men jag slutade på ett kvadratmeterpris på ca 17.000
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.