AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det undrar jag med
Vad har dom haft för ärende i lägenheten
 
A Acido skrev:
Kanske de gamla karmspiken ifrån de fönster som demonterats?
Bara yttre fönstren som de tagit ner, dock gissar ajg på de tagit ner hela fönstret (stora tunga grejer). Och sedan med klassiskt hantverkarvåld separerat de två ståendes på mitt golv men för tunt skydd för golvet
 
  • Gilla
Acido
  • Laddar…
T Polos skrev:
Vad har dom haft för ärende i lägenheten
Föreningen renoverar fönstren, de yttre
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Föreningen renoverar fönstren, de yttre
Ok dock ser det inte ut som några tryck märken från fönster.
Det är till med matrial från golvet som är borta.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag tror ni blandar ihop det med när en klåpare fuckar upp det han är där för att bygga, då har han ju rätt att först åtgärda det (Vilket redan det är lite sjukt). Denna firma har ingen koppling till golvrenoveringen. Om det är som ni säger har vi ett rättslöst samhälle
Detta har varit uppe tidigare. Jag tror Anders har helt rätt... Om de gjort jobbet, ja, då får de fixa det som de inte lyckats med. Men om de inte gjort jobbet som blivit misslyckat vore det lika knasigt att de fick åtgärda som om tanten som backat på din bil fick rikta och lacka om bucklan i dörren... Givetvis ska det lämnas till proffs!!! Men det tråkiga är som sagt om de vill ta det på sin försäkring och försäkringen hävdar att rimlig ersättning är mycket mindre än att ta det till samma nivå som innan... Det är nog lättare iom det är nygjort, men jag har själv pratat med f-bolag om hur de resonerar om man får en skada på säg en spegeldörr från sekelskiftet. Då byter man till en modern dörr. Men det kan finnas utrymme att diskutera förstod jag det som, renovering eller byte till begagnat - men då troligen genom att man själv ser till att det blir gjort så och tar ersättning i pengar... Men det är mycket svårt att försäkra sig till en nivå som bygger på gammalt hantverk och gedigna material. Hade det däremot varit något modernt svindyrt så är det lättare...
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Detta har varit uppe tidigare. Jag tror Anders har helt rätt... Om de gjort jobbet, ja, då får de fixa det som de inte lyckats med. Men om de inte gjort jobbet som blivit misslyckat vore det lika knasigt att de fick åtgärda som om tanten som backat på din bil fick rikta och lacka om bucklan i dörren... Givetvis ska det lämnas till proffs!!! Men det tråkiga är som sagt om de vill ta det på sin försäkring och försäkringen hävdar att rimlig ersättning är mycket mindre än att ta det till samma nivå som innan... Det är nog lättare iom det är nygjort, men jag har själv pratat med f-bolag om hur de resonerar om man får en skada på säg en spegeldörr från sekelskiftet. Då byter man till en modern dörr. Men det kan finnas utrymme att diskutera förstod jag det som, renovering eller byte till begagnat - men då troligen genom att man själv ser till att det blir gjort så och tar ersättning i pengar... Men det är mycket svårt att försäkra sig till en nivå som bygger på gammalt hantverk och gedigna material. Hade det däremot varit något modernt svindyrt så är det lättare...
Anders har försäkring och företaget har försäkring så om nu inte företaget blint nekar så är det ett försäkringsärende.
 
J JohanLun skrev:
Detta har varit uppe tidigare. Jag tror Anders har helt rätt... Om de gjort jobbet, ja, då får de fixa det som de inte lyckats med. Men om de inte gjort jobbet som blivit misslyckat vore det lika knasigt att de fick åtgärda som om tanten som backat på din bil fick rikta och lacka om bucklan i dörren... Givetvis ska det lämnas till proffs!!! Men det tråkiga är som sagt om de vill ta det på sin försäkring och försäkringen hävdar att rimlig ersättning är mycket mindre än att ta det till samma nivå som innan... Det är nog lättare iom det är nygjort, men jag har själv pratat med f-bolag om hur de resonerar om man får en skada på säg en spegeldörr från sekelskiftet. Då byter man till en modern dörr. Men det kan finnas utrymme att diskutera förstod jag det som, renovering eller byte till begagnat - men då troligen genom att man själv ser till att det blir gjort så och tar ersättning i pengar... Men det är mycket svårt att försäkra sig till en nivå som bygger på gammalt hantverk och gedigna material. Hade det däremot varit något modernt svindyrt så är det lättare...
I det avseendet är detta i "modernt och svindyrt"-kategorin. Jag har inte sagt att det fungerar tillfredsställande, men det måste till mycket god vilja från många håll om den unika golvkonstnär som gjort arbetet skall kunna anlitas utan att man lägger så mycket som en spänn emellan. Om man kallar det rättslösa så ja, då lever vi i ett rättslöst samhälle.

Det är även skillnad mellan att få rätt och att ha rätt. Enda sättet att få rätt om motparten trilskas är att man stämmer i tinget. Det kan bli dyrt även om man vinner.
 
A
Och föreningen har försäkring...
 
Det finns säkert massvis med försäkringar på olika nivåer. Det enda jag säger är att det inte nödvändigtvis betyder att allt kommer bli prima igen med Anders aningen extrema krav på finish.

Obs. Förutsätter att Anders tar den karakteriseringen av hans preferenser som en komplimang.
 
A Acido skrev:
Och föreningen har försäkring...
3 inblandade försäkringsbolag, vad kan gå fel :p
 
  • Gilla
Appendix och 8 till
  • Laddar…
jonmo jonmo skrev:
Det finns säkert massvis med försäkringar på olika nivåer. Det enda jag säger är att det inte nödvändigtvis betyder att allt kommer bli prima igen med Anders aningen extrema krav på finish.

Obs. Förutsätter att Anders tar den karakteriseringen av hans preferenser som en komplimang.
I värsta fall får jag ta pengarna och stoppa in resten själv.. haha, tar det inte som förolämpning nej

edit: Om ni från försäkringsbolaget läser vad jag skriver ovan, så glöm det!
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
3 inblandade försäkringsbolag, vad kan gå fel :p
Att du får ett laminatgolv :geek:
 
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
A Acido skrev:
Att du får ett laminatgolv :geek:
Ja det är väl ungefär det förtroendet jag har för fb. Och då jobbar jag med alla de stora bolagen dagligen i mitt jobb. haha (Pensionsförsäkringar)
 
  • Gilla
Acido
  • Laddar…
T Polos skrev:
Ok dock ser det inte ut som några tryck märken från fönster.
Det är till med matrial från golvet som är borta.
T Polos skrev:
Ok dock ser det inte ut som några tryck märken från fönster.
Det är till med matrial från golvet som är borta.
Jag tror de ställt ner fönstret på golvet och dela på inre och yttre,kan vara beslagen som repat / jackat
Närbild på fönster och golvet där repor och märken syns kring fönsterbeslag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Borde jag förövrigt skaderapportera detta till mitt fb for the record så att säga?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.