:cry:. Hoppas att du får skälig ersättning för skadorna.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
S
Hur har de lyckats med det där?
 
  • Gilla
big mike och 2 till
  • Laddar…
Fy, vad tråkigt.
 
  • Gilla
Henri och 1 till
  • Laddar…
T tcepser skrev:
:cry:. Hoppas att du får skälig ersättning för skadorna.
Återställas är enda jag kommer acceptera dock
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
S sinuslinus skrev:
Hur har de lyckats med det där?
Man undrar ju. Även om de ställt ner fönstret och använt måleripapp som skydd borde de inte givit dessa jack
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Återställas är enda jag kommer acceptera dock
Självklart!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Trist, är det nylagt golv? Jag har noterat hur mycket mjukare nya golv är än de som ligger original, virket är mera snabbväxt nuförtiden... Men det är inte OK att behandla en kunds golv så... Dock är det nog svårt att få återställt - gissar de föreslår att slipa golvet men då blir det tunnare. Inte för det är nån tröst, men när golv blir gamla, får många jack så blir de väl hårdare och skavanker syns mindre... Om du nu blir kompenserad endast med "omslipning" - så kan det vara läge att vänta tills du har mer slitage... Bjuda in riverdance till uppvisning hemma på golvet innan du slipar om! ;) Ärligt så skulle jag faktiskt vänta att slipa om om det är det som de föreslår, iallafall tills barnen är större... Det kommer nog bli flera hack...

Jag har själv lyckats sätta några hack i mitt nya köksgolv (dock inte alls så mkt som nedan) och redan dag 2 efter invigning tappade jag ett glas rakt i ekskivan i köket så det blev ett jack.

Lycka till med förhandlingarna!
 
  • Gilla
Jonasener och 1 till
  • Laddar…
Slipa går inte, det är flera millimeter djupa jack. de får väll byta ut planken

edit: jo det är nylagt och mjukt. Vi har själva gjort några jack. Men vi pratar inte ens på samma karta, eller planet som dessa
 
Redigerat:
  • Gilla
big mike
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Trist, är det nylagt golv?
Du har inte läst tråden hör jag :crysmile:

Det ligger ju en halv själ i det där golvet!
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Känns som ett typiskt fall av målarpapp med stenar under skorna.

Innan du gör drastiska saker som att slita upp golvet, testa att ånga upp skadan. Alltså fuktig handduk + strykjärn. Kolla först att det inte pajar golvet, beror på ytbehandling osv.
 
S
Skulle precis skriva det jonmo skrev.
Strykjärnsmetoden funkar oftast rätt bra så länge det inte är för skarpa hugg där fibrerna gått av.
Det är värmen man vill åt så ha inte för blöt trasa och sen maxeffekt och pressa så det fräser fint.
 
jonmo jonmo skrev:
Känns som ett typiskt fall av målarpapp med stenar under skorna.

Innan du gör drastiska saker som att slita upp golvet, testa att ånga upp skadan. Alltså fuktig handduk + strykjärn. Kolla först att det inte pajar golvet, beror på ytbehandling osv.
Jag kommer inte röra något själv. Min golvläggare får titta på det. Men tror det blir svårt återställa utan helt byta planken. Men googlade lite, verkar gå byta skada plank utan att göra om allt. Men golvläggaren får titta på det.

btw, det är inte grus här, om inte gruset är stora som ståldankar :/
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
Tokslut Tokslut skrev:
Du har inte läst tråden hör jag :crysmile:

Det ligger ju en halv själ i det där golvet!
Jodå, jag har läst men minns inte allt, vet att nivån på renoveringen är top notch men det kunde varit ett gammalt golv som lagt om och slipats och behandlats. Detta är nog att föredra om det går, gamla golv är så mycket tätare och hårdare så går det bör man ta upp försiktigt och bevara! Men det hjälper ju inte i detta fall... Frågan är, om man tar upp golvet, måste man lätta på golvsocklar, måste man måla om väggar, måste man... ja det bara fortsätter - och att hitta hantverkare som gör det på samma nivå det är idag tror jag inte är lätt... Många gånger vill man ersätta med "moderna metoder". Varit en diskussion om det här på forumet tror jag... Det är ju skit om man jobbat med att socklar och allt är perfekt och sen ska man få ersatt med nåt som inte är det... Iom att man ofta lägger golvet med fris, sen sätter sockel efter detta, sen spackar och målar, sen tapetserar... så finns det ju ingen easy fix... :( Jag lider med er!
 
H
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Återställas är enda jag kommer acceptera dock
Av nyfikenhet, har hantverkarna tagit på sig skadan?
har du några bevis att dom utfört detta?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Men googlade lite, verkar gå byta skada plank utan att göra om allt. Men golvläggaren får titta på det.
Frågan är hur bra det blir? De sitter ju i varandra... Tycker det verkar tveksamt om man ska acceptera detta!!! Men om du har en bra golvläggare lär han ju veta detta... Hoppas det går att ånga upp!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.