Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu när våren närmar sig börjar det bli dags att ta tag i utomhusarbetet igen. Möbler ska målas, altanen oljas och huset ses över. Denna veckan har du därför chans att vinna ett presentkort hos Beckers. Vad du köper för värdet är helt och hållet upp till dig!

[bild]

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Om du har en trall som är 15x5 meter, hur många liter Terrasslasyr går då åt för att olja den en gång?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 5-7,5
X. 7,5-10
2. 10-12

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 16 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Beckers. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Beckers för att de sponsrar den här tävlingen
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu när våren närmar sig börjar det bli dags att ta tag i utomhusarbetet igen. Möbler ska målas, altanen oljas och huset ses över. Denna veckan har du därför chans att vinna ett presentkort hos Beckers. Vad du köper för värdet är helt och hållet upp till dig!

[bild]

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Om du har en trall som är 15x5 meter, hur många liter Terrasslasyr går då åt för att olja den en gång?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 5-7,5
X. 7,5-10
2. 10-12

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 16 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Beckers. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Beckers för att de sponsrar den här tävlingen
1. 5-7,5
2. Jag fyller 70 år den 23 febr o har aldrig vunnit en tävling där man skall komma med en motivation för jag har gett upp direkt o därför ej svarat. Varför jag gett upp är för att i hela mitt liv tycker jag att jag har haft svårt att formulera mig men nu äntligen är det min tur.
 
5-7,5 liter
Har ett par stora altaner och 2 balkonger att behandla med olja. Det går åt en hel del och blir dyrt, så ett bidrag vore härligt att få. Min tid och mitt arbete är ju gratis och lyckan när det hela är gjort är storl . Ett 10-tal dörrar behöver även tjära av god kvalitet för att hänga med 100 år till.
 
Svar: 1
Sist jag använde Beckers till att olja mitt trädäck så blev det hemskt resultat pga felaktiga instruktioner från en säljare på ett stort byggvaruhus. Så nu är vår trall fläckig och ful.
Vill gärna ge Beckers en ny chans och ge vår trall ett nytt fint utseende så man slipper skämmas längre.
 
B
Svarsalternativ 1, det går åt 5- 7,5L.

2018 var året då jag och min sambo köpte vårt första hus.
Underhållet har det varit sisådär med sedan det byggdes -80.
Under de kalla månaderna har vi fixat invändigt men till våren börjar utomhusprojekten.
Om vi vinner kommer det hjälpa oss med fasadtvätt samt förnya trädäcket som även skall få sig ett mer modernare utseende.

Mvh
Bo
 
Svar 1: 5-7,5 liter

Vi håller på och bygger ut vår sommarstugeterass i etage med trappor och då vore det ju finfint med en riktigt bra träolja med brunt pigment för att de ska se enhetliga ut, samt dessutom mycket snyggare än standard impregnerad trall.

20170820_180039.jpg
 
Svar 5-7,5 liter
Har köpt ett stort hus, men har inte någon stor plånbok, så ett presentkort på Beckers vore toppen: huset skulle nog behöva ny rödfärg, balkongen oljas och staketet målas, sedan har vi alla uthusen kvar...
 
Svar: 5-7,5 liter.

Vi bygger nytt hus detta år i ett nytt område. Det hade varit trevligt att visa alla grannarna som också kommer att bygga nytt vilken fin terrass vi får med hjälp av Beckers lasyr! :love:
 
1. 5-7,5 liter

När vi målade huset kom det färgstänk på vår nybyggda veranda. Nu ska vi ta tag i detta och slipa ner verandan och samtidigt olja in allt för att ny en annan nyans. Ett bidrag till detta arbete gör att jag kanske svär lite mindre över att behöva göra detta arbete redan nu.
 
1. 5-7,5
Terassen/trappan på sommarstugan så skulle må bra av att bli omhändertagen med vårdande olja, så den inte faller iglömska när men springer över den till nya projekt när vi e där.
 
1. 5-7,5 liter

Med en stor altan och ett trästaket runt trädgården som behöver målas så uppskattas ett presentkort på Beckers! Hoppas på en torr vår så jag kan komma igång :)
 
Svar 1: 5-7,5

Motivering:
Har precis köpt ett nytt hus med en stor altan som definitivt behöver sig en omgång med Terrasslasyr. Vore det sköta att få använda en produkt som "Ger ett hållbart och slitstarkt resultat". Givetvis litar jag på att Terrasslasyren håller samma höga kvalité som Beckers övriga produkter.
 
Svar: 1) 5 - 7,5 liter.

Motivering: Till sommaren kommer vi att bygga en paviljong, där vi kan laga mat och äta. Det gamla takteglet från takomläggningen ska användas, tillsammans med ny råspont, läkt och stolpar. Det vore kanonbra att ha en färgbudget, så att paviljongen kan få en invändig färg som lyser upp i trädgården. Vi tillbringar många timmar av vår lediga tid utomhus och matlagning sker utomhus såväl sommar som vinter. Att ha tak över huvudet gör det enklare och färg gör det trivsammare.
 
Hej Hopp

1. 5-7,5

Föräldrarnas veranda behöver en facelift, och snäll som jag är tänkte jag lägga en helg där till våren för att fixa till den. (ingen baktanke med att öka värdet på huset till den dag de ska sälja) :)

Nej men skämt o sido, jag var för ung för att hjälpa till när de byggde den. Nu när det är dags att piffa till den så är det inte mer än rätt att jag drar mitt strå till stacken, med lite hjälp från Byggahus och Beckers!

Ha det fint
Tommy
 
Svar: 1

Vi har bott i vårt radhus sedan 2009, och jag minns hur glad jag var för att altangolvet var relativt nyfixat … Det är det inte längre, och jag är inte lika glad längre. För nu behöver det verkligen vård, och jag är både rätt pank och ganska så lat – men jag skulle garanterat få ändan ur om jag vann detta välkomna pris!
 
1. 5-7,5
130m2 trädäck väntar på att oljas in
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.