Kanske måttligt intressant för resten av landet, men för oss som bor i västra skåne kan man nu få in DR1, DR2 och TV2 via digitalboxen. Har saknat det länge, danska trädgårds- och matlagningsprogram slår allt!

Lite mek att ställa in antennen, sändare finns i västra Köpenhamn på kanal 51 och i Helsingör, men där minns jag inte kanalnr.
 
intressant... undrar ifall det når upp till halland. får testa att ratta lite hemma
 
Please let me know. Bor också i södra Halland :)
 
Detta ska jag kolla redan ikväll (bor i malmö).
Aiskylos: Klarar du dig med en antenn för både svensk och dansk tv?
 
Får in danska kanaler på barnkortet, men där visas de inte, på huvudkortet hittar jag dem inte. Spelar ingen roll om jag byter plats på korten.

Några förslag?
 
Kort? Jag kör bara basutbudet. Är det kört för mig då?
 
Jag bor lite norr om Helsingborg och har en vanlig boxer utan kort.

Jag lät bara maskinen själv känna efter om nya stationer.
Där satt dom! 3 nya stationer från Danmark.

Inte fel! :)

P.S. Behövde inte ens ändra på antennen.
 
nimhed skrev:
Detta ska jag kolla redan ikväll (bor i malmö).
Aiskylos: Klarar du dig med en antenn för både svensk och dansk tv?

Jodå, men jag har precis varit uppe på taket och satt upp antennen ordentligt. Innan låg den på krypvinden och då blev signalen från Danmark för svag - lite hack och tappade bild helt ibland.

Trist nog ligger Hörby-sändaren helt i andra riktningen i förhållande till Köpenhamn. Inte perfekt signalstyrka mao - men det duger.
 
Pedersen skrev:
Please let me know. Bor också i södra Halland :)
I södra Halland borde väl Helsingörssändaren nå till?
 
Pedersen skrev:
Please let me know. Bor också i södra Halland   :)
2mil norr om Halmstad där jag befinner mig funkar det perfekt. Det som behövs är en UHF-antenn. Så har man en "Danmarksantenn" sen tidigare så är det bara att göra en kanalsökning i digitalmottagaren & hoppas på det bästa att de fyra digitala Danska kanalerna trillar in.
 
Funkar även 5 mil in i landet från Göteborg. I alla fall vid fint väder. Har riktat mot göteborgs-sändaren nu men det finns kanske nån kompromiss där både dansk och svensk tv funkar.
 
En "lustighet":
Vid fint väder får jag ibland in några tyska kanaler, vid årets värsta oväder fick vi in danska kanaler, men inte sedan dess.

Kommentarer?
 
fubar skrev:
En "lustighet":
Vid fint väder får jag ibland in några tyska kanaler, vid årets värsta oväder fick vi in danska kanaler, men inte sedan dess.

Kommentarer?
Ja vid bra atmosfäriska förhållanden så kan jag ibland söka in ett 20tal tyska kanaler tillfälligt.
 
Bor 7 mil norr om gbg, har antenn riktat mot gbg.. och vid kanalsökning vid bra väder får jag in alla tyska kanaler, kan dock inte få bild på dem av ganska naturliga skäl ;D men alla namnen på kanalerna kommer upp
 
Nån som vet varför jag får in danska kanaler vid dåligt väder?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.