Ibland gör man saker innan man tänker. Satte tidigare upp en vägg för att skärma av rummet utanför, tänkte dock inte på insidan. Det som saknas i konstruktionen är el. Behöver dra kabel från höger sida dörren till vänster sida, tänkte lägga den högst upp och skulle då behöva få bort minst 16 mm till röret för att kunna få ner ett eluttag och en lysknapp på vänstersidan om dörren och ett belysningsupptag i uppkant. Försökte med cirkelsåg men det var för trångt. Plan c är 16 mm borr och 50 hål eller stämjärn men det borde finnas något smidigare typ en enkel fräs eller liknande? Tacksam för tips!

DSC_3701.JPG
 
  • Gilla
John*5
  • Laddar…
Multimaskin och stämjärn skulle göra jobbet.
 
  • Gilla
tombe691
  • Laddar…
Om du kan få tag på eller låna en sänksåg så kan den såga närmre taket än en cirkelsåg, typiskt sisådär 15 mm. Lite tråkig ställning att såga i men det går.
 
  • Gilla
tombe691
  • Laddar…
Innanför taklisten kanske?

Annars skulle jag nog gått på TeroM's förslag (y)
 
tack för era förslag, någon form av fräs för att sätta i borrmaskinen eller liknande är inget alternativ? mini-cirkel låter ju smidigt..

vad tror ni om något sådant här? multi cutter
 
  • Gilla
JuggeH och 1 till
  • Laddar…
T tombe691 skrev:
tack för era förslag, någon form av fräs för att sätta i borrmaskinen eller liknande är inget alternativ? mini-cirkel låter ju smidigt..
Tror det är svårt att få någon styrsel på en sådan lösning.
 
T tombe691 skrev:
[länk]
någon som testat gop 18v-28?
Har en 10,8:a, 18V versionen funkar förmodligen lika fint, bara du har nåt 18V hemma (den du länkar till är naken maskin i låda).
Sågbladen tenderar att kosta nån krona så det kanske är värt att kolla över utlandsalternativen, kika på www.idealo.de (y)
 
försöker hålla mig till blåa 18v så det finns ett gäng batteri.Hur upplever du din maskin, du skrev att du trodde det var svårt att få styrsel på den? Har bara sett några videoklipp, men där verkar det gå relativt enkelt även när det är andra än tillverkaren som testat maskinen... har själv ingen erfarenhet av den här typen av maskin. Men jämfört med cirkelsåg, tigersåg och sticksåg verkar det ju vara ett steg i rätt riktning, men en minicirkelsåg kanske är enklare? Tänker mig att jag vinklar den i 45 grader och får bort en trekantsbit så att röret får plats.
 
T tombe691 skrev:
försöker hålla mig till blåa 18v så det finns ett gäng batteri.Hur upplever du din maskin, du skrev att du trodde det var svårt att få styrsel på den? Har bara sett några videoklipp, men där verkar det gå relativt enkelt även när det är andra än tillverkaren som testat maskinen... har själv ingen erfarenhet av den här typen av maskin. Men jämfört med cirkelsåg, tigersåg och sticksåg verkar det ju vara ett steg i rätt riktning, men en minicirkelsåg kanske är enklare? Tänker mig att jag vinklar den i 45 grader och får bort en trekantsbit så att röret får plats.
Skulle tro att Fredrik menade att det var svårt att få styrsel på de andra alternativen med minicirckel etc. och inte multi-cuttern, vilket även är vad jag refererar till i mitt tidigare inlägg. Den är enkel att styra och kapa några noga med. Även i 45 grader som du funderande på. Den kommer fram ofta när man har en ...
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ärligt talalat så tror jag det gårsnabbast att smälla på lite läkt och sala på dörren.
Kommer inte kosta många kronor.

Spåret hade jag gjort med en notfräs underifrån i ett par omtag. Där ifrån hade jag tagit multimaskin och stämjärn. Vassa stämjärn och så lite multimaskin som möjligt. Är verkligen inget favorit verktyg om ni frågar mig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.