Blev en liten miss när jag la undergolv och golv på sommaren och när vintern kommer märker man att det drar i nedankanten av dörrkarmen.

Att få in mer isolering kräver att jag minst tar bort golvet och kanske ändå inte kommer åt riktig för golvspånet.
Vad tror ni om att maskera och spruta in lågexpanderande fogskum?

Nedre delen av en dörrkarm med synligt isoleringsmaterial och tröskel, tecken på dragproblem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Du kan dra ut lite isolering med en krok på en ståltråd i nederkant , för att få fritt till botten
Nederkant eller under tröskel ? det går att peta småbitar ner med en tunn sticka , normalt ska isolering vara lösaktig men fungerar även packad , vid tröskeln kan du peta ner mot botten och trycka ner en smal list mot golvet eller spackla igen med fog
Det med fogskum blir nog bara kletigt och kommer att svälla upp över delar där , svårt att få bort biter bra mot underlag
 
Nu har jag gått min egen väg och kapat golvet så jag kom ner med pipen på fogskumsburken.
Maskerade väl och sprutade ner lågexpanderande fogskum.
Jag hade aldrig kommit åt ann få ner någon isolering för det är en vinkel utåt under golvet.

Hoppas detta blir bra....

Golvet med väl maskerade kanter och applicerat lågexpanderande fogskum vid en dörrtröskel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.