Nu när våren närmar sig börjar det bli dags att ta tag i utomhusarbetet igen. Möbler ska målas, altanen oljas och huset ses över. Denna veckan har du därför chans att vinna ett presentkort hos Beckers. Vad du köper för värdet är helt och hållet upp till dig!

Otydligt fokus på en pensel som målar trall medan trädgårdsmöbler och blomkrukor är suddiga i bakgrunden.

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Om du har en trall som är 15x5 meter, hur många liter Terrasslasyr går då åt för att olja den en gång?
Svaret hittar du här: https://beckers.se/produkter/utomhus/utemobler-terrass/terrasslasyr

1. 5-7,5
X. 7,5-10
2. 10-12

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 16 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Beckers. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Beckers för att de sponsrar den här tävlingen
 
1: Det går åt 5 liter.

Köpte hus för 2 år sedan och har hittils lejt bort allt arbete. Tänkte att detta kunde vara mitt första projekt som jag gör på egen hand.
 
1. 5-7,5 liter

I sommar är det dags att bygga och behandla ett soldäck samtidigt som vi byter tak så ett presentkort av den här storleken gör skillnad och underlättar. Samt att vi slipper köpa ett billigare men sämre märke för att få budgeten att gå ihop! :)
 
1: 5-7,5 liter

Efter härlig, men också lååååång, föräldraledighet i höst och vinter önskar jag mig några timmars egentid på knä för att pigga upp vårt trädäck som jag byggde för några år sedan!

Trädäck i en trädgård med lite snö och lekplatsutrustning i bakgrunden på en solig dag.
 
Svar 1. 5-7lit. Jag bör vinna för att min altan inte fått olja på flera år
 
1.

Jag vill vinna, inte för att olja altan utan för att måla ett väldigt stort tak av furu i vårt nya hus. Beckers har vi använt oss av innan med riktigt bra resultat, då vi ska behålla "fjällstuge" stuket på övervåningen med bruna balkar så är jag övertygad om att Beckers har färgen som sätter "färgen på penseln"
 
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Nu när våren närmar sig börjar det bli dags att ta tag i utomhusarbetet igen. Möbler ska målas, altanen oljas och huset ses över. Denna veckan har du därför chans att vinna ett presentkort hos Beckers. Vad du köper för värdet är helt och hållet upp till dig!

[bild]

Totalt värde cirka: 2 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Om du har en trall som är 15x5 meter, hur många liter Terrasslasyr går då åt för att olja den en gång?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 5-7,5
X. 7,5-10
2. 10-12

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 16 februari.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Beckers. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Beckers för att de sponsrar den här tävlingen
Hej! Rätt svar 1: 5-7,5 l
Så dryg terassbehandling skulle passa perfekt till vår altan som är 140 m2. Skulle underlätta jobbet med olja av bra kvalité!
 
Mellan 5-7,5 liter färg går ( en stryckning) beroende på hur mycket träet drar åt sig.
 
1. Det går åt 5-7,5 liter
2. Det här skulle bli den ultimata Alla hjärtansdag presenten om än något sent. Maken gillar att ha något att pyssla med och vi har flera ytor utomhus som behöver få visad kärlek och omsorg till nästa säsong.
 
Svar: 1. Det går åt 5-7,5 liter
Det var maken som skötte uteterassen men nu är jag änka och tyvärr så har jag glömt ta hand om uteplatsen ett par år så den är väldigt torr. Har jag burkarna med olja hemma så kommer jag nog att ta mig i kragen och ge träplankorna det som behövs.
 
Svar 1: 5-7,5 liter
Har efter att båda föräldrarna gått bort övertagit föräldrahemmet som byggdes 1957. Uteplatsen har inte underhållits sen den byggdes ca 1960 och en uteplats på taket har inte underhållits sen den byggdes i slutet av 60-talet. Så denna sommar kommer det att fixas och då använder jag gärna lite Beckers färg och olja till det!
 
A
1. 5-7,5 liter.
2. Med tre ungar att försörja så är det alltid knapert. Att vinna skulle därför betyda mycket.
 
Svar 1. 5-7.5 liter

3 år sen jag byggde min altan på 70 m2 och 2 år som jag kört med grönsåpa så börjar bli dags att olja in den med en riktigt fin olja nu istället!
 
1: 5-7,5
2: Självklart vill jag vinna och se om min uteplats kan få ett längre och vackrare liv med Beckers! Ingen tidigare effarenhet men skulle vara väldigt trevligt och hitta ett märke man kan lita på i alla lägen.
 
det går åt 5-7 liter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.