Hej!

Första, av förmodligen många, inlägg från en nybörjare ;)

Det är så att jag håller på att renovera sovrummet och har då slitit ut några gamla inbyggda garderober.
Detta har fört med sig att jag måste ha lite ny takpanel där garderoberna stod.

I resten av rummet har jag sådan här panel i taket;
https://www.byggmax.se/virke/innerpanel/takpanel/takpanel-v-fas-p10282

Tyvärr är den i taket 12-13mm tjock och den byggmax har är bara 8mm.

Någon som vet var man kan få tag på tjockare sådan panel?
Vill helst slippa smälla upp ny takpanel i hela rummet.

Tack! :)

MvH /Ola
 
Just ja, panelen är 300mm bred :)
 
är den lika i övrigt kanske det går att palla med masonit under? Många ggr kan ju sån här takpanel vara udda partier. man köper in ett parti från en fabrik och nästa år har man en ny leverantör och hitta exakt lika kan ju många ggr vara svårt.
 
  • Gilla
olabroberg
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
är den lika i övrigt kanske det går att palla med masonit under? Många ggr kan ju sån här takpanel vara udda partier. man köper in ett parti från en fabrik och nästa år har man en ny leverantör och hitta exakt lika kan ju många ggr vara svårt.
Tack för svaret!

Ja det var faktiskt lite min tanke också att kanske sätta masonitskivor under för att bygga upp de 5-6mm som saknas.

Tycker det känns väldigt onödigt att byta alltihop när det bara rör sig om max ett par m².
 
Kolla om inte Huntonit Brilliant i den smala varianten kan passa. Har för mig att den är ca 12mm tjock. Det är dock penselstruktur på den. Sedan har du Moelven och Byggelits sortiment som kan ha något passande.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.