8 kg.
Att äga denna dröm hade varit fantastiskt. Snacka om att förgylla tillvaron.
 
Svar; 1, ca 8 kg.

Hej,

Min fru hade, när jag träffade henne, ett liknande handfat på sin visionboard. Vi valde mer praktiskt när vi gjorde vårt badrum idag. Men nu är det dags att utöka gården med en gäststuga. Att presentera detta lagom till den q14:e är underbart!


Mvh
/Peter
 
Svar; 1, ca 8 kg.

Motivering: snyggaste jag någonsin skådat! Min fru skulle gå på moln om hon fick detta fantastiska handfat.
 
Svar: 8 kilo
Vilken dröm det vore att vinna det fina handfatet. I sommar är det dags att fixa till toalett/duschutrymmet i sommarstugan. Handfatet hade blivit så fint och lyxigt där. Det blåa är precis i rätt stil och färg :)
 
Svar, 1, 8kg.
Motiv: Vårt hus från 1909 behöver verkligen nya handfat. Vi har 2 slitna toaletter från 70-talet, det på övervåningen har ett stort 70-tals handfat man får åla sig runt då det är för stort för den lilla kattvinden som toan placerats i. Med ett nytt handfat skulle funktionen få ett rejält lyft plus att vi skulle få en anledning (och tummen ur) att fixa rummet till tidsenlig och vacker stil där detta handfat skulle vara rummets höjdpunkt...
 
Rätt svar är 8 kg.

Solitaire Designs handfat har jag spanat in sen tidigare och tycker mycket om. De är det perfekta sättet att personalisera badrummet och känns tidlöst klassiska. Vårt gulliga hus ute i skärgården skulle få äran att husera handfatet. Där skulle den passa perfekt in i badrummet med havsutsikt och bli pricken över i:et!
 
Orientexpressen
1. 8 kilo
Motivering: Att renovera ett badrum från scratch då det aldrig är renoverat sedan 60-talet gör att kostnaderna blir höga även om jag väljer det absolut billigaste materialen går det på en årsinkomst för mig. Att då slippa kostnaden för ett handfat är mumma för plånboken, att handfatet dessutom är helt underbart vackert gör ju inte saken sämre. Romantikern i mig jublar över denna godbit. Jag kan se framför mig hur vackert det kommer att bli när handfatet står på plats,hur den lyser upp hela badrummet och knyter ihop hela renoveringssäcken. Det blir årets underbaraste present som kommer att förgylla livet i decennier.
 
Tävlingen är avslutad.

Elina är sjuk idag och kommer att utse vinnaren när hon är frisk igen, förhoppningsvis på måndag.
 
  • Gilla
Peter B och 2 till
  • Laddar…
Svar: 8kg väger detta vackra handfat

Min sambo och jag håller på att bygga ett ”handgjort” litet hus i skogen där vi bygger och gör mycket inredning själva med noggrant utvalda material och genomtänkt design. Det skulle passa så snyggt med ert handgjorda handfat i vårt badrum, där det skulle ges mycket uppmärksamhet och omtanke.

/ Carin




Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn unikt handfat som formats för hand

[bild]

Denna veckan har du chans att vinna ett valfritt handfat i utbudet hos Solitaire Design. Deras handfat är gjorda av kaolinlera och kommer i spännande färger och mönster skapade av blyfri färg. De placeras ovanpå kommoden. Majoriteten av handfaten finns i två storlekar så att du kan välja om du vill ha ett lite mindre för det lilla badrummet, eller ett större om du har mycket yta.

Totalt värde upp till: 10 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Arbour är namnet på en av serierna av handfat hos Solitaire Design, vad väger det stora Blue Arbour i genomsnitt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 8 kilo
X. 10 kilo
2. 12 kilo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 februari

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Solitaire Design. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Solitaire Design för att de sponsrar den här tävlingen.
 
8 kilo
Vackert, vackert, vackert - kan nog inte börja dagen bättre än framför ett Blue Arbour.
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn unikt handfat som formats för hand

[bild]

Denna veckan har du chans att vinna ett valfritt handfat i utbudet hos Solitaire Design. Deras handfat är gjorda av kaolinlera och kommer i spännande färger och mönster skapade av blyfri färg. De placeras ovanpå kommoden. Majoriteten av handfaten finns i två storlekar så att du kan välja om du vill ha ett lite mindre för det lilla badrummet, eller ett större om du har mycket yta.

Totalt värde upp till: 10 000 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Arbour är namnet på en av serierna av handfat hos Solitaire Design, vad väger det stora Blue Arbour i genomsnitt?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 8 kilo
X. 10 kilo
2. 12 kilo

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 9 februari

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.


-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Solitaire Design. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Solitaire Design för att de sponsrar den här tävlingen.
Svaret är 8 kilo.

När jag såg handfatet blev jag helt lyrisk, så himla fina och helt i klang med vad vi tänkt oss i vårt badrum. Innan jag såg tävlingen kände jag inte till tillverkare, designen eller märket.

Då vi just nu är inne på slutskedet av vår snart 5 åriga renovering, där vårt badrum är tänkt att bli vår prick över ”i”, så såg jag att ett handfat likt detta helt enkelt måste bli en del av badrummet. Att fira husets förändring från rutten koja till, om inte ett slott, så en fin villa.

Det skulle vara otroligt kul om vi blev vinnare av handfatet och i och med vinsten vore det också kul att få passa på att dela med oss av vår otroliga men slitsamma resa i både bild och text.

Hur, kan någon helt utan kunskaper få för sig att renovera upp ett ruttet hus och vart får man kunskaperna, orken ifrån.
 
Denna veckan är det ingen mindre än vår medlem Mazen som ska få pryda sitt genomtänkta badrum med ett handfat av kaolinlera, det kommer nog att bli väldigt snyggt utifrån din beskrivning Mazen. Stort grattis!

Motivering:
Detta vackra handfat blir pricken över I:et till det kommande badrumsprojektet. Huset i sig har anor från 1880 talet och badrummet kommer gå i vita gråa o blåa nyanser. Med naken koppar som accent. Lite sekelskifte möter marockanskt är tanken. Själva kommoden som detta hantverk kommer placeras på blir en äldre byrå i rokoko stil.
 
Tackar ödmjukast, frugan och jag blev själaglada.
Hoppas kunna posta bilder inom en inte för långt in i framtiden.
Med risk att det dröjjer till 2024 som frun brukar påpeka. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.