Hej!

Är aningen desperat och vet inte riktigt vart man skulle lägga denna tråden.
Vi har oisolerad betongplatta, ovanpå är det bjälklag cc600 (typ 70 reglar), mellan dem glasfiberisolering, ovanpå bjälklag en 22mm spånskiva. På detta sen ska det läggas nytt golv.
Huset är från 1970.
Det finns ingen tendens till att det krypit upp fukt från plattan till reglarna.

Det knarrar rätt mycket på vissa ställen och det är svårt att hitta reglarna och även där vi hittat dem och skruvat fast dem gav det ingen större ändring.
I ett rum kan vi inte göra mycket där vi redan har limmat en heltäckningsmatta, och där nytt knarr har uppkommit sen vi bott där i ett halvår nu.

Men! Fick en idé, om den är värdelös eller inte tänkte jag att ni skulle hjälpa mig med. Fogskum! Om jag borrar ett litet hål i spånskivan där det knarrar och sen trycker i skum som sen expanderar och trycker från plattan upp mot undersida spånskivan för att få den mer stum. Glasfiberisoleringen kommer att tryckas ihop dock. Ser ni någon risk med att ha fogskum direktkontakt med oisolerad platta? Ser ni några större bekymmer med hela idén?
Är medveten om att om man ska göra detta så får man vara varsam om hur mycket man trycker i då skummet expanderar, men det är även den egenskapen jag vill använda till mitt problem.
Annat material än fogskum som man skulle kunna använda?

Mycket tacksam för hjälp!
 
Vi hade problem med att golvet på övervåningen knarrade otroligt mycket var man än gick.

Huset är byggt på 70 talet även det. Jag gick och letade efter reglar och när jag väl hittat en regel så skruvade jag i spånskiveskruv längs hela regeln och mätte 600 till nästa regel och gjorde samma på varje regel. efter det försvann det mesta av knarret.
Nu är ytterst lite knarr kvar på något ställe.

Jag tror att det är spiken som spånskivan är spikad med som börjat vandra och skapar knarret
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.