Fick sådan inspiration av att läsa två andra underbara sommarstugetrådar att jag måste posta i vår tråd!

Dåligt med updates men det kan faktiskt vara för att det inte hänt mycket - 2017 går vidare som det sämsta året i historien utan semester, massor av jobb, en pappa som lämnade oss på tok för tidigt och på samma gång en mild känsla av utmattning.

Har inte gett upp ännu och med 17 dagar semester kvar vid årsskiftet och 30 nya på väg så hoppas jag att 2018 levererar!
Semestern är bokad under 4 veckor i sommar samt ett par veckor under våren.

Här är vi nu:
- Fibern som skulle in September 2017 är fördröjd, stolparna måste bytas, oklart just nu.
- Innertaket på punch verandan hanns inte med, står på agendan för våren 2018.
- Avlopp, hörde det droppade under stugan när vi stängde för vintern i November. Rören har glidit isär och det rinner inte undan som det skall.
- Förbereder ansökningshandlingarna för nytt BDT avlopp för installation våren 2018.
- Efter samtal med kommunen fick jag även beskedet att man behöver tillstånd för Förbrännings toalett (!?) Det hade jag ingen aning om....
- Det blir även ett mindre tralldäck på ovan sidan stugan samt framför lilla stugan under sommaren 2018.

Sen finns det mer att göra:
- Uthuset/förvaringsboden får ses som utdömd och måste rivas för nytt. Om det hinns med under 2018 är lite oklart men vi är i skissfaserna. Man måste ju ha ett projekt...
- Planen var lite arbeten på insida stuga under 2018 men med tanke på Avloppsbytet så avvaktar vi lite mer kontanter - Låna extra är inte aktuellt utan vi bygger bara med pengar som vi verkligen har.

Tålamod mina vänner - Det kommer mer snart!
 
  • Gilla
Frajjanspappa och 3 till
  • Laddar…
Det ena leder till det andra - En ny tvättkorg skulle inhandlas så ett stopp på Jysk resulterade i ett nytt köksbord till stugan.
Snyggt, riktigt snyggt - Och billigt, riktigt billigt. ;) Så pass billigt att man inte kunde låta bli...

Ett nytt träköksbord med fyra grå klädda stolar, enkel och modern design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maah
  • Laddar…
Snyggt bord! (y)
Vad kostade det?
 
Fick vantarna på en Electrolux EXH12HL1W utan kostnad - Eller mot lite muskelkraft ett par timmar av min tid samt att jag monterade ned den själv inom en viss tidsram - Inga problem med nedmontaget då jag fick telefonhjälp av en person i branschen hur man går tillväga för att spara köldmediet. Lätt som en plätt.
Nu skall den bara monteras upp på stugan! (Redan avtalat installation med "personen" ovan)
Fint skick och enbart använd som AC där utedelen monterats i garage och alltså inte utsatts för vädrets makter. Komplett med allt som behövs för ny installation.

Det här blir prima! Garanti finns kvar på maskinen... (y)
 
  • Electrolux EXH12HL1W luftkonditioneringsenhet med inomhus- och utomhusdelar, komplett för installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Skaffa remotestyrning sen. Lätt det bästa köpet till stugan. Värmepump är väldigt bra!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
N Noseone skrev:
Skaffa remotestyrning sen. Lätt det bästa köpet till stugan. Värmepump är väldigt bra!
Verkar inte finnas till just den modellen men fibern är på gång så jag kikade på en Broadlink RM Pro som dessutom skulle kunna styra lite andra saker via 433Mhz - Typ Nexa pluggar. Det torde ju kunna fungera prima och perfekt att kunna slå på värmen redan innan man sätter sig i bilen samt hålla koll på innetemp.
 
Jag har en broadlink till mina pumpar. Tar ut den till stugan på vintern och har den hemma för AC-pumpen på sommaren.
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
N Noseone skrev:
Jag har en broadlink till mina pumpar. Tar ut den till stugan på vintern och har den hemma för AC-pumpen på sommaren.
Nöjd med funktionen? Verkar ju vara klarat fint prisläge om man jämför med övriga produkter på marknaden som avsedda för samma sak.
Just nu är det Fibern som strular så vi har fortfarande inte uppkoppling - Tidslinjen var Oktober tills dom kom på att dom måste byta stolpar i området. Sen dess har det inte hänt mycket så vi kanske är tillbaka på ursprungliga planen från Telia som sa innan Juni 2018. Kanske får beställa hem en Braadlink och testa den hemma i kåken...
 
Jo den funkar, men får dock inte hela tempskalan på pumpen i sommarstugan att funka. Men jag ställer ner den med fjärren när vi åker och att höja funkar bra. Under 18 grader vill inte funka. Kan ju ca min kombination som krånglar.
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Dubbla projekt är konstant i rullning och man kan inte låta bli att tänka på det andra när man river i det ena - Besökte Bauhaus för inspiration till badrummet hemma när fru hittar nått hon gillar. Som vanligt är det hon hittar hutlöst dyrt - Och inte nödvändigtvis till rätt projekt, jag tror hon pratar hus när hon pratar sommarstuga osv.

Så när väl sommaren drar igång skall det visst fixas nytt badrum på stugan och tillbehören - Ja dom är redan inhandlade... Resten är visst inte lika viktigt som tillbehören - Tillbehören mina vänner!

Sparade cirka 900kr genom att beställa dessa från Holland mot att handla på lokala Bauhaus.

Serien heter Vintage från Haceka. Och nej, inte allt men Spegel, krokar, multikroken, handduksstången & dassrullehållare....

Samling av vintage badrumstillbehör inklusive handdukshängare, spegel, krokar, toalettpappershållare och tvåldispenser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu får det räcka med vinter!
 
  • Gilla
fia_mstd
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Nu får det räcka med vinter!
Håller fullständigt med dej!

Tillbehören ser inte så pjåkiga ut heller:cool:!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Schnygga!!
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
Grymt altanbygge och vilken utsikt!
 
  • Gilla
Sylvestris och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.