Jag blir så glad när jag tassar omkring här på forumet, det är otroligt vad mycket man kan lära av varandra! Vilken fråga man än har så hittar man svaret här! Jag blir så glad när folk tar sig tid att lägga in länkar, förklara, berätta och vara allmänt hjälpsamma! (har vi för lite att göra på jobbet kanske ;) ) Tack till er gamla (och nya) rävar som har svar på det mesta! Men jag tror däremot att min sambo börjar bli lite less på "Jag läste faktiskt på Bygga Hus att det är si och så-snacket"... ;D
Heders!
 
Charisma skrev:
Jag blir så glad Men jag tror däremot att min sambo börjar bli lite less på "Jag läste faktiskt på Bygga Hus att det är si och så-snacket"...  ;D
Heders!
Känner igen ovanstående...
Instämmer även i tacket!
 
Samma känsla här oxå!

Älskar detta forum  :-*

Börjar känna mig som en besserwisser här hemma bara...kan ju svara på alla byggahus frågor, bara jag får konsultera här inne lite först... ;)
 
Från början blev min sambo oxo less på min eviga "jag läste det på byggahus..."

Tills han själv gick med i forumet, nu rekommenderar han det till andra ;D ;D ;D

 
Jag kan bara hålla med. Har lärt mig jättemycket på det här forumet och jag bara måste gå in och läsa (och skriva ibland) nästan varje dag. Min sambo får också stå ut med "jag läste på byggahus... ".
 
Kan man annat än att hålla med. :)
( sen kunde jag inte låta det bara vara tjejer som svarade ::) )

det enda som jag inte kan hålla med är det där med " min sambo ". Hon tycker det är jätte bra !! ;D ;D
Jag måste väl vara lyckligt lottat ;D

Mycket har jag lärt mig OCH konfronterat min hussäljare med 8).
Jag ska tilloch med lägga upp en hemsida när bygget kommer igång. ::)
 
Sweli, hur gjorde du??? Önskar att sambon kompletterade mitt forumbevakande på de ämnen som jag inte ids sätta mig in i (ännu); dvs teknik, konstruktioner, effekter och U-värden...

Han väntar tills "jag" hittat en tomt som duger... :-/

Och nog är det mycket "...men jag läste på forumet att man ska..." Kanske lite uttröttande?! Trots lite gliringar är han nog mest glad för att jag är så engagerad ändå.

Internet när det är som bäst!! Och det är så fantastiskt att så många delar med sig så generöst och engagerat. Kanske att husleverantörerna skärper sig lite också (på sikt). Äntligen får de "ögonen" på sig.

Halleluja...
 
Ja, instämmer i ovanstående! Har hängt här en längre tid. Nu ger vi dock upp byggplanerna för den här gången, köper ett nygammalt hus istället, men man vet aldrig. Vi har fått blodad tand och kanske gör vi ett nytt försök om ett tag?

Kommer dock att sakna hela byggprocessen och detta forum! Kan närmast likna det hela vid en graviditet. När magen är borta saknar man den...

Kanske skulle man ta ett steg till med detta forum? Starta en förening - Sveriges husbyggarförening - dit man kunde ansluta sig och få råd, tips, varningar mm när man, som vi alla, står inför sitt livs största affär (ofta av engångskaraktär).

Lycka till med era husbyggen!! :D
 
:)

Lycka till med ev. husköp och titta ändå in på Forumet, för det finns ju tips för om- och tillbyggnader och framför allt hantverkare, material och försäkringar mm.

Bra idé att starta en förening, kanske under Villaägarförbundet, som ju även kan vara till hjälp för en nybyggare, tycker
;)

Helena med....
Sverige Stugan
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.