Jag ritade upp det senaste förslaget jag fick här. Men insåg att jag hade ju missat att meddela eller rita in murstocken på de första bilderna. Är detta något som påverkar era tankar eller ideer? Kanske kan vara värt att plocka ner murstocken ändå (Vi har vägt detta fram och tillbaka då den inte används idag och verkar inte ha en bärande funktion) 3D-skiss i SketchUp av en öppen planlösning för ett hem utan en synlig murstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning av husplan i SketchUp med måttsatt öppen planlösning, möbler och utan murstock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Rent krasst hade det ju blivit bäst resultat att riva den.. men frågan är om det är värt det?

Vart har ni frånluft någonstans idag? Det är inte så att den går in i murstocken? För isåfall får ni ytterligare en sak att lösa...
 
J Jarlsgård skrev:
Rent krasst hade det ju blivit bäst resultat att riva den.. men frågan är om det är värt det?

Vart har ni frånluft någonstans idag? Det är inte så att den går in i murstocken? För isåfall får ni ytterligare en sak att lösa...
Fläkten i köket sitter idag i murstocken. Men då vi ändå planerar en flytt av köket så kommer vi ju att behöva ta tag i det problemet oavsett. Antingen får vi köra en kolfilterlösning eller placera den utmed en av långsidorna så att vi kan dra den rakt upp genom taket via kallvinden, alternativt rakt ut genom vägg.
 
Ett annat alternativ hade kanske varit att sätta igen delen mellan murstock och vägg som är 1,03m på ritningen och då få möjligheten att kunna placera fläkten på den delen.
 
Precis det jag funderade på också. Men som du skrev i #18 så behöver ni ändå göra om frånluften från fläkten och går det inget annat in i murstocken och ni inte tänkt använda den till något så hade jag nog nästan tagit bort den. Hade gjort jättemycket på köket och gjort köksplaneringen näst intill oändlig!
 
J Jarlsgård skrev:
Precis det jag funderade på också. Men som du skrev i #18 så behöver ni ändå göra om frånluften från fläkten och går det inget annat in i murstocken och ni inte tänkt använda den till något så hade jag nog nästan tagit bort den. Hade gjort jättemycket på köket och gjort köksplaneringen näst intill oändlig!
Ja det är lite så vi känner. Vi har planer på att i alla fall ta bort den från övervåningen då den stör hela ytan där uppe, och då kommer vi ju ändå inte kunna använda den. Så vi får nog kolla på alternativet att ta bort den : )
 
River man den ändå på ovanvåningen och den dessutom tar utrymme där nere så finns det ju verkligen ingen anledning att inte ta bort den hela vägen :)

Att ta bort den hade dessutom för köket gjort så ni hade kunnat ha högskåp mot bad/tvätt, bänkskåp längs med hela ytterväggen och dessutom en schysst köksö mitt i utan att det för delen känts trångt :)
 
  • Gilla
LinusK
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.