Hej,

Jag behöver hjälp med en septitank som tar in vatten. Kanske behöver den filmas för att se var det läcker.
KAn man laga tankar inifrån eller måste dom bytas ut? Det är hur som helst akut
Väl Kajsa
 
Vet du om det är tanken i sig som tar in vatten eller rören fram till tanken?
Det är nog oftare via rören fram till tanken som det läcker in, via någon skarv eller så. Men tjäle och grovsten i närheten av själva tanken kan också ta sönder den.

Vet du vad du har för tank? Betong eller plast/glasfiber?
Kan du se inloppet i tanken och om det rinner till där när det inte borde göra så?
I hur stor takt sker påfyllningen?
Säker på att det inte är en kran eller toalett inomhus som läcker?
 
Hej, jag har en plast/glasfibertank som lades in för 14 år sedan. Vi byggde om hela fastigheten då. Jag tycker mig kunna se att det har läckt i botten på tanken när man har tömt den. Jag är dock inte säker. Det är mycket hög påfyllningstakt den här årstiden och väldigt mycket mindre på sommaren. Har tittat i toaletterna och det verkar inte vara problem med påfyllning där.
 
Då är det nog lättast att titta när du tömmer den, det går att filma eller gå ne di tanken med en frisklufthuva. Det brukar spolfirmorna kunna göra, värt att kolla med dem.
En sprucken botten borde synas då, speciellt om de suger den torr.
 
Jag anlitar Foria och dom kan inte svara på något... Dom verkar inte ha så bra service. Vet du någon som kan det här?
 
Vart i landet finns du?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.