Hej.

Hade stromavbrott i helgen. ca 6 timmar. Huset har ingen uppvarmning forutom lite elslingor i hallen samt bad rummet och koket, inga el element. eldar med ved , koksspis samt en Handol .

normal forbrukning januari/februari per dag ca 25-35 KW hela huset .

Har EON med deras app. ser att just denna dag att det gatt 37 KW men var strom avbrott under 6 timmar.

Ingen hemma innan strom avbrottet , dvs huset tomt hela dagen , har VVB 200 Liter ny, men inget spolande med varmvattnet den dagen.

Sa min fraga ar, EON app. jag trodde den raknade real forbrukning men nu borjar jag fundera pa hur den funkar eller den helt enkel raknar ett snitt varde! kollar appen sa kan den del dagar vara 25 KW och en del andra dagar var 34 KW sa jag har trott att den raknar i realtid.

hoppas nagon kanner till hur det ligger till. blir faktiskt sugen pa sla av elern pa huvud brytaren nar jag lamnar pa morgon och sla pa nar kommer hem pa kvallen och se hur stor skilland det blir.,
 
Har du frågat EON?
 
Skall gora det men tankte kolla om nagon annan pa forumet har ideer! som sakt jag har hela tiden trott att det var realforbrukning jag kunde se dagen efter.
 
Om inte annat så borde det väl vara det?
Jag har inte EON själv, så jag vet inte hur deras app funkar. Men ring och klaga.
 
hsd
Eon har trasslat till appen
100koll läser tydligen inte kontinuerligt utan appen tar hjälp av mätaravläsningar och gör någon kryptisk beräkning, som ofta blir fel
Kollar Du imorgon stämmer värderna bättre
Efter 6timmar så har det blivit lite kallare vilket kommer att visa sig med en högre förbrukning tills temperaturen stabiliserat sig

Appen var bra för några år sedan men nu är det skit, dessutom får man ingen support om man får problem
 
Försök få till enheterna rätt. kW skrivs med litet k. Det är dessutom enheten för effekt. Eftersom det snackas åtgång så gissar jag att det är energi vi diskuterar. Då är den normala enheten kWh.
Stort K står för kelvin.
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
Okay var som jag funderade pa da att den tar riktvarde helt enkelt. kWh okay okay. well kollade just nu. inget andrat lordagen med 5,5timmars stromavbrott , forfarande samma forbrukning 36 kWh som dagen innan, men pa toppen sa har sondagen hoppat upp till 53 kwh utan nagon hemma, Fru drog pa jobb vid 4.30 hemma vid 5 tiden. nar hon kom hem sa eldade hon Handol sedan inget storre grejer.

Bad henne satta pa luft luft i garaget men den har gatt par dagar eller sedan i onsdag sa att den skulle vara boven ar valdigt konstigt., ber henne kolla vad for temp den ar satt pa. ( Garaget 20 kvm.) 100 mm vagg och tak. - 4 ute )
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.