J
Ok vi stannar där alltså.
Jag tror svaret är ja på både den retoriska frågan och om de är bra på att trixa med ord. Jag har dock relativt höga tankar om de flesta företag jag har affärer med. Ligger lite i sakens natur. Undrar ibland varför så många gör tvärtom.
 
M maxmsm skrev:
Nej, det var det verkligen inte!
Anledningen till att man gick över till folie var att annars så kunde inte tillverkarna garantera att tätskiktet höll för ett visst värde i en term som kallas ångsekundmeter!
Nja, delvis kanske. Det kom tidigt och finns än idag, rollbara tätskikt som har högre värden gällande ångmotstånd, än duken.
 
  • Gilla
hempularen
  • Laddar…
Lars Melin Lars Melin skrev:
Nja, delvis kanske. Det kom tidigt och finns än idag, rollbara tätskikt som har högre värden gällande ångmotstånd, än duken.
Om du rollar tillräckligt.
 
M maxmsm skrev:
Om du rollar tillräckligt.
Ja självklart! Allt går ju ut på att följa leverantörens anvisningar.
 
Lars Melin Lars Melin skrev:
Ja självklart! Allt går ju ut på att följa leverantörens anvisningar.
Och det är precis detta som framför allt "hemmapularna" missat, det skulle rollas 3ggr och då det blev en hink på 15Kg över som hamnar på blocket................
 
  • Gilla
Lars Melin
  • Laddar…
M maxmsm skrev:
Det är inget ovanligt att "hemmapularna" säljer överblivet tätskikt på blocket= har inte tillräckligt tjocka skikt på väggarna.
Det var intressant... Så det är därför ...
Ibland kan man köpa golvpaket som blivit över på blocket innebär det att de har lagt för lite golv?
 
  • Gilla
mexitegel och 4 till
  • Laddar…
J
B Byggdjuret skrev:
Det var intressant... Så det är därför ...
Ibland kan man köpa golvpaket som blivit över på blocket innebär det att de har lagt för lite golv?
hahaha japp! De nedrans hempularna har inte tagit dit en riktig hantverkare. Troligen har de lagt endast ett lager golv. Kommer aldrig hålla!
 
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
hahaha japp! De nedrans hempularna har inte tagit dit en riktig hantverkare. Troligen har de lagt endast ett lager golv. Kommer aldrig hålla!
DE vet ju alla att minst 2 lager golv...
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.