Mikael_L
Eller kanske så här!
 
  • Planlosn1.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Eller kanske så här;
Möjligheterna är många... ::)
 
  • Planlosn2.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Allt är alltså bara ett utslag av mina käpphästar:
Korridorer och död yta.

Sen vet jag att andra är mer allergisk mot dörrar in till diverse rum ifrån v-rummet, isåfall har jag _helt_ tokiga förslag... ;)
 
Mikael_L skrev:
Jag skulle antagligen försökt att öppna upp öppningen till vardagsrummet lite till. Alltså kapa väggen mittemot badrummet drygt 1 meter till. (Egentligen skulle jag velat ta bort den helt, men då blir det så mycket insyn mot/i badrummet.)
Sen, efter det, skulle det nog vara fiffigt att flytta dörren in till badrummet längre mot sovrummen, så man slipper titta rakt in i badrummet från v-rummet, när dörren är öppen.
Vad gäller väggen så är den inte ett dugg bestämd. Den sitter nu i änden på murstocken så att hallen blir jättesmal, satte bara dit en vägg där lite på måfå när jag gjorde ritningen. Håller med om dörren till bad också, kommer nog bli så.
 
Mikael_L
Nu har jag suttit och kikat lite på mina egna förslag, och gillar faktiskt inte alls den bilden som jag döpt till planlosn1 , i så fall tycker jag nog att det först föreslgana (utan bild) är bättre. Bara korta väggen ca 1,5 m och flytta toadörren, då får man en möblerbar väggbit kvar i v-rummet.

Planlosn2 tycker jag dock fortfarande har några trevliga poänger. ;)
Det skulle iofs gå att sätta toadörren lodrätt istället för 45 grader och ta bort dom där väggbitarna som står för insynsskydd, om det känns bättre
 
Mikael_L
Ytterligare ett fantastiskt förslag... ;D
Sen sätter du tre vackra tavlor mellan dörrarna, på murstocken, mot garderoben och mot sov1.

Förövrigt tycker jag att det hela ser bättre ut än de allra första skisserna i början av tråden, bara som lite beröm, typ.

//ML
 
  • Planlosn3.gif
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har väldigt intressanta idéer, jättekul att du engagerar dig i vårt projekt. :)
Den sista verkar inte alls dum, för väggen måste ju ändå flyttas och kan lika gärna tas bort och ersättas mot en stor bjälke i taket istället.

Ska iväg till svärmor och svärfar snart och visa upp lite ritningar då de är väldigt intresserade av sånt, svärfar är snickare. Kommer visa upp dina förslag också. :)
 
Ursäkta en dum en men var försvann köket?

Sen ser snea väggar bättre ut på en ritning än i praktiken tyvärr. Byggde en snelösning själv och ångrar mig djupt
 
Köket är längst upp till vänster på mina ritningar.

Lite skeptisk till snea väggar jag också, ska se vad jag får för kommentarer i eftermiddag.
 
Jo nu ser jag hu ni har klippt ritningen. Återkommer med ett annat förslag
 
Första varianten.

Tyckte det blev för instängt runt köket så jag flyttade på groventren. Nackdelen nu är att groventren hamnar vid ett sovrum. Fördelen är att vardagsrummet hänger ihop med köket på ett bättre sätt och man får mer ljus i vardagsrummet med fönster på två sidor
 
  • plan_002_alt1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mats_o skrev:
Första varianten.

Tyckte det blev för instängt runt köket så jag flyttade på groventren. Nackdelen nu är att groventren hamnar vid ett sovrum. Fördelen är att vardagsrummet hänger ihop med köket på ett bättre sätt och man får mer ljus i vardagsrummet med fönster på två sidor
Funkar tyvärr inte att ha vardagsrummet där då murstocken hamnar mitt i rummet. Samt att köket redan är uppbyggd längs den högra och nedre väggen. Och så finns det redan en ytterdörr i rummen i hörnen och någon ytterligare öppning känns därför väldigt onödigt att göra.
 
Det var synd för då sprack den här också. Tyckte annars att jag fick till det bättre runt sovdelen så här
 
  • plan_002_alt2_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
mats_o skrev:
Det var synd för då sprack den här också. Tyckte annars att jag fick till det bättre runt sovdelen så här
Mmm, går inte att ha någon ingång uppe till höger heller, för det är flera meter till marken där, sutteränghus.
 
Inte min dag ;)

Det enda iden då är att byta plats på badrum och groventre i mitt förslag men det kanske inte tar dörren tillräckligt nära det heller. Sen blir det ju konstigt med hallen igen då
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.