Jag har en helt ny hydrofor. 150 liter. 6 bar. En debe. Aldrig använd. Tänkte sälja den. Men vet inte vad för pris den kan ligga på?
Vad tror ni?
 
L
Enligt priskoll kostar en ny naken rostfri ca 9 - 6 KKr beroende var den ska köpas ,du har lite delar på din men räkna inget för dessa , sen är det upp till ditt samvete att villa ha betalt
 
Tusen tack för svar. 7000 kr bör jag ju kunna ta då?
 
Får man en ny för 6kkr är nog 7kkr lite i överkant. Den blir nog svårsåld till det priset.
 
  • Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Nja tror du ska sänka priset betydligt om ni ska hitta en köpare.

Om den går att köpa med garanti från en leverantör för ungefär samma pris så väljer de flesta intressenterna att köpa en ny.
 
5500kr då? Den är aldrig använd
 
Tack för era svar förresten!
 
Jag vet inte hur du kommit fram till att den aldrig är använd?
Etiketten ser sliten ut och det sitter befintliga rörkopplingar, pressostat, ventiler samt vattenståndsställ på tanken.
En ny som man köper i butik saknar alla tillbehör och vattenståndsstället.

Om den nu är begagnad utan kvitto så säg rimligt pris som kan locka en köpare vore halva nypriset, dvs. 3000 kr + ett par hundralappar för att det redan sitter monterade grejer på den som är till gagn för köparen.

3500 kr rimligt pris?
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Den är bara inkopplad en gång. Sedan avkopplad pga en lång historia.
 
Hej Ylva!
Jag står i begrepp att byta ut min hydrofor el byta till en hydropress. Är på väg att sälja mitt hus och det var ingen trevlig grej att behöva byta ut något som rörmokaren vill ha närmare 20000 kr för!
Var bor du? Kan du berätta historien om din nästan nya hydrofor, om de är kvar för ca 3500 kr?
Vh
Anders i södra Leksand
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.