Efter att någon , läs sambo,har slarvat bort min älskade konvexa nagelklippare är jag hänvisad till sidavbitare för mina tånaglar. Har plöjt igenom tre apotek, fotvårdsbutiker och internet men där finns bara konkava. Visste inte om denna skulle hamna under verktyg men fick bli övrigt. Byggahus folket brukar kunna hitta det mesta så får se om ni fixar detta ! Konkav funkar inte då kommer nageltrånget som ett brev på posten :confused:
 
Nr 2 är sån jag letar efter, ett steg närmare !
 
M
går bra med vanlig sax...
 
slaskman slaskman skrev:
Efter att någon , läs sambo,har slarvat bort min älskade konvexa nagelklippare är jag hänvisad till sidavbitare för mina tånaglar. Har plöjt igenom tre apotek, fotvårdsbutiker och internet men där finns bara konkava. Visste inte om denna skulle hamna under verktyg men fick bli övrigt. Byggahus folket brukar kunna hitta det mesta så får se om ni fixar detta ! Konkav funkar inte då kommer nageltrånget som ett brev på posten :confused:
Jag undrar bara om du någonsin hittade konvexa nagelklippare? Jag har letat och letat men hittar i bästa fall bara raka nagelklippare. (?!?!)
 
Jag bildgooglade och hittade en som jag beställt men inte fått än

Tweezerman Stainless Steel Toenail Clipper
 
L
slaskman slaskman skrev:
Jag bildgooglade och hittade en som jag beställt men inte fått än

Tweezerman Stainless Steel Toenail Clipper
När du får den , kan du lägga den intill en linjal eller tumstock och ta ett foto , så man ser hur stor den är , jag behöver något kraftigt
MVH liteavvarje
 
L
Har sådan
Dom är för små och klena , vill ha en som har större gap och kraftigare :)
vet du om det finns , kom inte med att köpa hos hovslagaren :confused::)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Sådana finns väl överallt?
Den där är väl konkav?!

Konvex är nog typ denna:

En konvex nagelfil i stål med texten "Tweezerman" ingraverat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
L
Alfredo Alfredo skrev:
Den där är väl konkav?!

Konvex är nog typ denna:

[bild]
Kan du få dit en tumstock på bilden , så man ser storleken på den ??
 
L Liteavvarje skrev:
Kan du få dit en tumstock på bilden , så man ser storleken på den ??
Blir svårt då bilden är snodd från en av länkarna tidigare i tråden... :oops: Borde kanske ha skrivit det...
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
Köpte Tweezerman som såg ut som bilden ovan men de var raka. Sedan när jag faktiskt läste beskrivningen såg jag att de hade faktiskt skrivit raka. Fortfarande letar efter konvexa...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.