Har garaget ihopbyggt med huset och försäkringsbolaget tycker ju att man ska ha låst till bostadsdelenifrån garaget. Funderar då på assa 8810. Är det handtag för innerdörrar?
Eller funkar dom för vanliga dörrar oxå.
Jag har en ståldörr där det sitter ett vanligt ytterdörrshandtag på . Är det samma storlek på fyrkantspinnen som går igenom ? Läste nånstans i nån annons att nåt handtag var för Assas Lilla låshus. Vad är skillnaden?
 
  • Två delar av ett dörrhandtag avsedd för säkerhetsdörrar placerade på ett träbord, med fokusering på anslutningen mellan handtaget och fyrkantspinnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nöjer sig försäkringsbolaget med det? Vanligtvis brukar de kräva kl3 godkänd låsning mellan garage och hus när det är ihop byggt.
Jag hade inte använt Code Handle ASSA 8810 på en sådan dörr, det är ingen riktig låsning utan ett trycke som frikopplar.
ASSA code handle 8810/8814 är avsett att sitta inomhus på lätta dörrar t.ex mellandörrar (innerdörrar), tyngden spelar roll, skillnaden mellan 8810 och 8814 är hålbilden vilket gör att de passar till olika låshus.
ASSA Code Handle 8810 eller 8814 är en produkt som ofta strular och går sönder så jag avråder från produkten oavsett.
Börja med att fråga försäkringsbolaget vilka krav de har på låsning i den dörren, svaret brukar vara skyddsklass eller "låsklass".
 
Redigerat:
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
ok du tänkte så.
vad har du för förslag på när de ska va smidigt samtidigt, vill ju ha så den jämnt är öppen inifrån, men låst utifrån garagedelen, typ kodlås. vill ju helst slippa nycklar
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.