Håller just nu på att utvärdera vilket villalarm vi ska ha och försöker naturligtvis hitta prisvärda alternativ till jätten Verisure. Har hittat bsafe365 som verkar vettigt och är billigare men det finns inte en enda recension eller test på nätet av dem till skillnad från Svenska Alarm som jag också utvärderar. Någon som har erfarenheter av dem att dela med sig av ?
 
Hej

Hittade in på samma larm som du. Har du hittar något som helst? Hur har tankarna gått? Det verkar ju nästan för bea, få brukar det i regel vara så.
 
E
Hårdvaran ser ut att vara snarlik den i securitas hemlarm. Likadan centralenhet och fjärrkontroll iaf.
 
Ja, ser ut att vara samma saker med annan logga på bara. Men där finns noll recensioner, omdömen eller ens opartiska omnämnanden när man googlar namnet vilket ger lite varningstecken sådär. Firman har kört ett år typ. Där är 2000 gilla-markeringar på Facebook men typ en handfull gilla-markeringar på deras inlägg på fb vilket för mig indikerar gilla-markeringar som är köpta snarare än aktiva medlemmar som gillat sidan då fler hade varit aktiva på deras egna inlägg.

Så, svårt att hitta nån med riktig erfarenhet. Dock är priset riktigt bra, och dom använder nokas som väktare vilket är seriöst. Så det kanske är värt att pröva.

Dock är där lite luddigheter som man vill ha svar på så som att grejerna kostar nästan ingenting, men där isär ingen bindningstid och dylikt. Hur går det ihop etc.
 
E
Hittade ett prospekt på fundedbyme.
https://www.fundedbyme.com/sv/campaign/8175/bsafe365/?type=e&language=secondary#tabs

Gillar inte att de påskiner att de själva utvecklat något (appen kanske) när det är uppenbart att larmet är nån oem-produkt.

Sen verkar de gått in för att fylla internet med meningslösa texter vilket blir begripligare av vd's profil... Ingen av de presenterade verkar ha något relevant bakgrund för verksamhetsområdet.
 
Har https://bsafe365.se/villalarm/ i ett av mina fritidshus och än så länge har jag inget ont att säga om varken deras produkter eller tjänster. Nokas väktare samt det billiga priset på kringutrustningen var det som jag valde det på.

Kommer nog att sätta i deras larm i mina andra två fritidshus som jag hyr ut under sommaren så jag rekommenderar att testa det iallafall då det inte är så stora pengar.
 
A atley skrev:
Har [länk] i ett av mina fritidshus och än så länge har jag inget ont att säga om varken deras produkter eller tjänster. Nokas väktare samt det billiga priset på kringutrustningen var det som jag valde det på.

Kommer nog att sätta i deras larm i mina andra två fritidshus som jag hyr ut under sommaren så jag rekommenderar att testa det iallafall då det inte är så stora pengar.
Ett inlägg utan vettigt innehåll. Ser det som förtäckt reklam.
 
E etompau skrev:
Ett inlägg utan vettigt innehåll. Ser det som förtäckt reklam.
Ingen reklam, ger bara mina åsikter. TS frågade om någon har erfarenhet.
 
S Saintus skrev:
Liten recension:
[länk]
Har du skaffat larmet ? Funderar själv på att skaffa deras larm. Men då det är ett nytt företag finns där inte särskilt mycket info om dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.