Håller för fullt på med grunden till altanen och snart är det dags med det roliga... Gräva och gjuta är inte det roligaste jag har gjort i livet. Jag undrar om vagnsskruvarna som finns på byggmax är av tillräcklig kvalite för skarvning av bärlinor och infästning av stolparna till räcket. Eller har ni något annat förslag på inköpsställe till ett vettigt pris? Det går ju åt en del-
 
Hej.
Jag köpte fransk träskruv på Biltema som jag fäste bärlinorna med. Jag skulle tippa på att Byggmax vagnsbult är OK. Kolla bara vad de har för rostskydd så det inte ger sig efter något år. På den första altanen hade jag balkskor men på den andra spikade jag fast balkarna i ramen. Jag vet inte om detta var svar på din fråga men ändå.
Lycka till.
 
Vill bara tillägga att franska träskruven på Biltema är billig. Jag köpte olika dimensioner och allt har funkat förträffligt. Har du gjutit färdigt? Annars köpte jag färdiga plintar på Byggmax för 69 kr/st. Funkade toppen. Jag räknade på det och det hade blivit dyrare att gjuta sedan slapp jag ju sölet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.