B Byggdjuret skrev:
Då blir det svårt att överklaga...
Du får fråga var du ska placera postboxarna. Eller varför ska du ha massa postboxar för?
Ja överklaga går inte och han har ju alla kort på hand. Vi har haft en lång procedur och vill bara bli färdiga så vi har svalt lite väl mycket saker. Men nu hoppas jag att vi kan komma till ett avslut!
 
R Rebsve skrev:
Boverket svarade mig att det gäller småhus också.
Intressant, med tanke på hur den är formulerad den paragrafen. Undrar om det finns någon dom? Med småhus menar de enbostadshus?

När kom den här paragrafen till?
 
R Rebsve skrev:
Ja överklaga går inte och han har ju alla kort på hand. Vi har haft en lång procedur och vill bara bli färdiga så vi har svalt lite väl mycket saker. Men nu hoppas jag att vi kan komma till ett avslut!
Då gäller det bara att inga grannar överklagar.... De har väl informerat grannarna om att strider mot DP?
 
B Byggdjuret skrev:
Då gäller det bara att inga grannar överklagar.... De har väl informerat grannarna om att strider mot DP?
De har inte gjort det ännu eftersom vi inte fått något bygglov än.Det är först då som de skickar ut handlingarna. Men vi har gått runt och pratat med berörda grannar som verkar vara helschyssta människor som bara säger att vi får bygga hur vi vill.
 
Har du ingen klädkammare/Walk-In-Closet i huset? Det räknas givetvis som förråd. Bara att sätta vanlig rumsdörr med lås istället för garderobsdörr. Precis som man brukar ha i en KLK.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Har du ingen klädkammare/Walk-In-Closet i huset? Det räknas givetvis som förråd. Bara att sätta vanlig rumsdörr med lås istället för garderobsdörr. Precis som man brukar ha i en KLK.
JOdå, men den är på övervåningen. Räknas inte då den inte kan nås med rullstol.
 
Jag tror att kombinationen av pappa i nämnden och inte följa DP kan vara förklaring. Att de är superpetiga för att ingen ska kunna misstänka att där finns något som kan ha särbehandlats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.