Hej!

Vi har räknat lite galt ang. garderob för tvättstugan, och den standard PAX garderob vi har köpt, täcker båda ventilation och eluttag :(

Vad vi tränger är en garderop som är 40cm bred, och max 2.10 hög.

Vart hittar jag en sådan?

/J
 
Vedum har det måttet!

:)
 
Tack för tipset, men senast jag handlade 2 enkla överskåp hos Vedum hade de nästa 2 månaders leveranstid... Undrar hur det är nu???

Någon fler bud? Gärna på "billiga" skåp.
 
Inaria www.inaria.se finns som 40 cm breda, men jag kommer inte ihåg höjden tyvärr.

Sen finns det en PAX som är 35 cm djup och 2 m hög, men den kanske ni redan valt bort?
 
Vårt problem är på bredden, och PAX fås enbart med 50 eller 100cm - Annars hade valet varit enkelt ...

Finns det någon som är interesserade av en vit IKEA pax garderob? Vi har en över ;)

(Nu hoppas jag inte att moderatorn slänger ut mig för att försöka kränga en garderob ::)
 
Lindhardsen skrev:
Vårt problem är på bredden, och PAX fås enbart med 50 eller 100cm - Annars hade valet varit enkelt ...
Sorry, jag slarvläste och fick för mig att det var djupet det hängde på..
 
Kan ni inte såga av lite på bredden på garderoben ni har?
Det blir "tak" "golv" och bakstycke som måste kortas 10cm och förstås dörren. Leta upp en lokal snickare, så sågar de lätt till bitarna och ni har en garderob som passar.
På dörrens sågyta sätter man en vit kantlist likt den som redan finns där.
Då kan ni tillochmed få den så att den blir 100% rätt. Tex 38cm bred.
 
Hmm... iden om ett köksskåp var inte alls så dum, det blir en sväng förbi IKEA i helgen ;)

Thomas: Det hade nog gått att få en snickare att såga till det, men de har du ingen standardinredning som passar längre.
Kanske inget stort problem, men då blir det nog enklare att kränga felköpet på Blocket :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.