Hejsan

Håller på att renovera badrummet hemma och har kommit så långt så att allt är färdig draget och förberett, väggar är gipsade och golvspån på plats. Håller på att spackla taket just nu. Min första fråga är vad reglerna för målningen av taket i badrum säger nuförtiden? 2 strykningar av våtrumsfärg?

Nästa steg är att ta dit en plattsättare och elektriker för tätskikt, golvvärme(elektrisk) och flytspackling..
Då blir det följande ordning prima golvet, lägga golvvärmen, flyta och sen tätskikt?
Kan man prima och flyta direkt på golvspån, behövs ingen golvgips eller?
Och de här brunnarna som röris satte dit och sitter i nivå med golvspån, de går att justera uppåt då eller? En purus med någon platta för träbjälklag.

Tack.
 
Hej,
Satte rörmokaren en förhöjningsring på Purus brunnen? Det är helt möjligt annars, finns i olika höjder samt ställbart.
Jag hade primat, lagt armeringsnät, golvvärme sedan flytspacklat. Se bara till att armeringen sitter ordentligt och har en ruta överlappning.
Kolla reglerna för målning, Beckers har våtrumsgrund och våtrumstäck,kan tänka mig en omgång av den första och två av den andra.
 
T
Ska inte behövas en förhöjningsring om man monterar brunnen rätt!
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.