Hur värderar dom min bostad efter byggandet??

Om jag byggt själva huset för t.ex 1, 7 miljoner och tomten kostat 250.000 så är ju det reella värdet (det jag betalt) 1 950 000:-
Men hur resoneras det där? är det bara själva byggnaden som inkluderas i värderingen eller tomten också...?? Så att det blir sammanslaget så att säga..

Säkert en dum :p (självklar) frågeställning för många av er men jag hoppas på bra svar
 
Man värderar fastigheten, dvs hus+tomt ihop. En tomt som inte kostat så mycket alternativt varit gratis värderas ihop med sitt hus när det är byggt och höjer på så sätt värdet väsentligt.
 
marbe skrev:
Man värderar fastigheten, dvs hus+tomt ihop. En tomt som inte kostat så mycket alternativt varit gratis värderas ihop med sitt hus när det är byggt och höjer på så sätt värdet väsentligt.
Tack!
Är det så vanligtvis att efter att man sedan anlagt trädgård, altan/uterum etc begär en ny värdering för att kanske kunna öka på värdet? eller hur har ni gjort.
:)
 
Verkar som om en del banker tar med en färdig trädgård i värderingen, även om den inte är färdig just vid värderingstillfället. Är vad jag hört i.a.f. Men om din bank inte gör det så kan det naturligtvis löna sig att göra en ny värdering när trädgården är klar. Om du sitter med dyra topplån (gör du inte det så spelar det ju ingen roll rent kostnadsmässigt sett).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.