C
S Stadsfiskalen skrev:
Yttra dig inte om något du inte har någon aning om. Jag färdigställde ett kök nyligen i en lägenhet och det tog 2 dagar inkl rivning, montering och uppsättning av kök, målning, golvläggning, rördragning, sättning av lister och tapetsering. Då är jag en professionell amatör bara.

Jobbar du som snickare bör du se dig om efter ett annat arbete eller jobba snabbare.
Som du själv påpekar så är du inte en fackman. Arbetet ser väl sannolikt ut därefter. Ska det inte göras fackmässigt så är det inte jämförbart.
Ni kör klassiska gubb/killgissningar.
 
S Stadsfiskalen skrev:
Yttra dig inte om något du inte har någon aning om. Jag färdigställde ett kök nyligen i en lägenhet och det tog 2 dagar inkl rivning, montering och uppsättning av kök, målning, golvläggning, rördragning, sättning av lister och tapetsering. Då är jag en professionell amatör bara.

Jobbar du som snickare bör du se dig om efter ett annat arbete eller jobba snabbare.
Ja och jag byggde en villa på två timmar med garage.
 
  • Gilla
tank77
  • Laddar…
S
T Polos skrev:
Ja och jag byggde en villa på två timmar med garage.
Härligt!
 
  • Gilla
Xillion
  • Laddar…
Skämt åsido så är det svårt att säga hur lång tid det tar och sätta ett kök om man inte vet hur det ser ut.
Kan ta från en dag till en månad
 
  • Gilla
erikjakan
  • Laddar…
Ikeakök är dessutom extremt tidkrävande att montera ihop stommarna på.

MINST 100% mer tid än ett Marbodal tex.
 
E erikjakan skrev:
Ikeakök är dessutom extremt tidkrävande att montera ihop stommarna på.

MINST 100% mer tid än ett Marbodal tex.
Det som många inte tänker på är att Ikea kök tar väldigt lite plats omonterat, och det är värt många kronor på ett bygge som är trångt.
 
T Polos skrev:
Det som många inte tänker på är att Ikea kök tar väldigt lite plats omonterat, och det är värt många kronor på ett bygge som är trångt.
Hur beräknas vinsten i pengar på en sådan platsbesparing?
 
Redigerat:
K Kane skrev:
Hur beräknas vinsten i pengar på en sådan platsbesparing?
Man jämför tiderna på transporterna in i huset. Räkna minst 4 gånger längre tid på monterade stommar samt större risk för att det går sönder under transport och lagring än platta paket.
 
Håller inte med, man tar in stommar när dem ska monteras, inte tidigare.
 
E erikjakan skrev:
Håller inte med, man tar in stommar när dem ska monteras, inte tidigare.
Pratar du med mig? Håller med, men man brukar köra full lastbilar som räcker 1-2 veckor's montage. Den största risken att dom skadas är givetvis vid transport, inte vid lagring på byggarbetsplatsen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.