Hej!

Har upptäckt att vi har en hel del otätheter mellan vägg o tak eller golv på sina ställen i vårt hus. I köket blir det väldigt kallt på golvet när det är kallt ute precis vid diskmaskinen, det verkar bero på att det inte finns någon sockel mot ytterväggen där i hörnet (under köksbänken). Det drar väldigt kallt från en springa mellan golv och vägg där.

Upptäckte även att det drar kallt från vinden på sina ställen efter att jag tagit ner lite taklister på övervåningen. Är det någon idé att försöka täta någorlunda? Vad ska man använda? Fogskum? Är helt novis på detta. Huset är ett 1½ plan byggt 80.
 
Alltid bra att täta tjuvdragen så du får skönare temp. inomhus. Ett smart knep är att köpa lindrev som du trycker in i springorna, finns verktyg att köpa till för att göra detta. Effektivt, billigt och miljövänligt!
 
nikasp
Lindrev funkar mycket bra. Tätade innan jag satte golvsocklar i torpet och det gick från svinkallt till bara ganska jäkla svalt när det är minusgrader. Skämt åsido så blev skillnaden riktigt stor.
 
  • Gilla
Carro_D
  • Laddar…
Jag har tätat med lite allt möjligt här hemma, lin,latexfog, fogskum. Fogskummet tycker jag funkat mycket bra och expanderar ju lite vilket tätar extra bra
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.