svar 2, 47 cm

Jag älskar snygga lampor, men det går väldigt sakta att fylla alla tomma takkrokar i vårt två år gamla hus. Denna skulle passa perfekt i vardagsrummet så att barnen kan hitta alla miljoner delar till sitt playmostall, och inte känner att de bara måste leka i den alldeles för trånga men väl upplysta hallen.
 
Svarsalternativ 2.: 47 cm
Lampan hade passat perfekt i hallen där vi håller på att öppna upp ena sidan till full nockhöjd.
 
2. 47 cm

Nyblivna sambos där renoveringsprojektet som från början bara skulle innefatta ommålning växer och växer. Idag står vi med rivet kök och flyttkartonger i varje knut. Att vinna en snygg lampa till det (i framtiden) nya köket hade varit en motivator i den fortsatta kampen att få allt i ordning samt verka som smörjande olja i "sambognisslet" med alla beslut och delade åsikter.
 
47 cm

Vi har flyttat från 50 kvadrat anno1909 till 128 anno1969.
Således behöver lampparken uppdateras och uppgraderas i både form storlek och mängd.
Denna var härlig!
 
D09
Svar 2

Där uppe finns en ensam stackars lamphållare som väntar på en kompis
 
  • Mörkt tak med en lamphållare och flera små lysande punkter som ser ut som stjärnor.
Hej!

Lampans höjd är 2: 47 cm.

Motivering; Vi har ett vardagsrum med snedtak och 3,80 m i takhöjd. Har hittills inte hittat någon lampa som inte kostar skjortan, är tillräckligt snygg och passar in. Denna riktigt snygga lampa hade passat perfekt som blickfång och nu när vi ska måla trätaket vitt skulle det bli som ett helt nytt rum!
 
Svar 2.

Ligger och tittar taket. Där sitter ett tråkigt lysrör. Så mycket mer spännande det skulle vara om ett mysigt skuggspel levde sitt eget liv över de grova råspontsväggarna. Så mycket trevligare att titta på. Så mycket mer levande.
 
Hej, det rätta svaret är 2= 47 cm.

Jag ska snart flytta till ny lägenhet och det vore roligt att kunna hänga upp en ny lampa i stället för den gamla.
 
Svar: 47 cm

Motivering:
Kanonsnygg lampa! Skulle göra sig underbar i mitt vardagsrum.
 
Svar:2) 47 cm

Vi håller på att bygga hus och sen när det är dags att flytta in skulle det kännas roligt att få upp lite ny, snygg och fräsch inredning.
Den här lampan skulle passa perfekt i det nya vardagsrummet där den skulle sätta pricken över i:et i vårt nya hem.
 
Denna veckan säger vi grattis till våra medlemmar Fli, J-stedt och Jockeping! De har vunnit varsin lampa från Bygghemma.se.

Motivering Fli: Den skulle passa utmärkt som ersättare för den tillfälliga och billiga plafonden vi köpte för 7 år sen... det hela skulle också passa bra som en överraskning till min frus 40-årsdag där skuggorna får symbolisera de svåra stunderna i livet och ljuset de glada (mer ljus än mörker hoppas jag)

Motivering Jockeping: Jag är ute efter den effekten! Snyggt skuggspel som skapar lite liv i rummet. Det skadar ju inte att den är snygg också =) Personligen tycker jag den påminner om äldre tider, såsom 50-60tal i modernt snitt. Passar som handen i handsken bland min övriga inredning i mitt 60-tals hus.

Motivering J-stedt:
Jag möblerar mycket med ljus och tycker att alla varianter på LED har gjort det så mycket enklare. I vardagsrummet är det okej, men i köket kan gärna min gamla ommålade plåtlampa över bordet få bytas ut till denna eleganta skapelse. Mina köksmöbler är inte så köksaktiga, utan det mesta är i teak, så den här skulle vara ett perfekt komplement! Lampor hängande över bord syns ju onekligen, så då får de gärna vara vackra.
 
Redigerat:
Svar: 47 cm
En lysande idé, som gör succé!
Led är tidens melodi,
ljus ger hemmet harmoni,
tradition betyder nostalgi,
vinst skulle blir pricken över i!
 
Vi har tyvärr inte lyckats få tag på en av vinnarna trots kontaktförsök på flera håll, och det har nu gått så pass lång tid att vi måste dra en ny vinnare för att komma vidare. Och det blir vår medlem Mr.fluff som precis köpt hus. Grattis till både hus och vinst!

Motivering:
Jag och min flickvän är just på väg att köpa vårat första hus.
Hur fint vore det inte med den grymma Groa som slungar ljusspel omkring sig i takt med knastret från öppna spisen.
Jag ser det redan framför mig!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.