Med hjälp av verisure's hemsida och mina enheter så kan man ställa dessa i renoveringsläge, plocka ned enheten och sedan återmontera - Att den samtidigt flyttas 50cm spelar ju mindre roll...
 
slacker slacker skrev:
Med hjälp av verisure's hemsida och mina enheter så kan man ställa dessa i renoveringsläge, plocka ned enheten och sedan återmontera - Att den samtidigt flyttas 50cm spelar ju mindre roll...
Går bara med nya systemet, inte det gamla jag har. Men det löste sig. Men nu funderar jag ändå på att byta till ett nytt system...
 
  • Gilla
slacker
  • Laddar…
T Tvapac skrev:
Är det värt med ett nytt system? Ingen större skillnad väl? Då går min månadskostnad dessutom upp till 399kr i månaden säger de, och det var inte förhandlingsbart vilket dock kostnaden för nya larmet var.
Det beror på vad man vill åt. Jag vet ju inte vad du kan göra i ditt system idag men de nya går ju styra/övervaka med en app. Väldigt smidigt när man har några ungar som springer ut och in när man inte är hemma själv. Det går också att koppla in ett antal extra tjänster för "smarta hem" funktioner (har än så länge tyckt de är för dyra). Kolla deras hemsida under verisure app och smarta hemmet.
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
richardtenggren
slacker slacker skrev:
Med hjälp av verisure's hemsida och mina enheter så kan man ställa dessa i renoveringsläge, plocka ned enheten och sedan återmontera - Att den samtidigt flyttas 50cm spelar ju mindre roll...
Inte huvudenheten...
 
  • Gilla
Tvapac
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Inte huvudenheten...
Helt korrekt - Det gäller inte huvudenheten. Jag satt här och blandade ihop siren och huvudenhet. Mindes inte riktigt vart den satt... :thinking:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Helt korrekt - Det gäller inte huvudenheten. Jag satt här och blandade ihop siren och huvudenhet. Mindes inte riktigt vart den satt... :thinking:
Fick just erbjudande om 800kr för nytt system som någon nämnde. Men månadskostnaden går upp till 399kr v, jag har 330 idag. Tror jag väntar ett tag, någonstans hoppas jag på att Sverige ordnar upp sig så att man inte behöver larm.
 
Det var ett bra pris.

Jag fick det facila erbjudandet 6000kr installation och 529kr i månaden.

Behöver jag skriva att det inte blir mer Verisure i framtiden för mig?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Det var ett bra pris.

Jag fick det facila erbjudandet 6000kr installation och 529kr i månaden.

Behöver jag skriva att det inte blir mer Verisure i framtiden för mig?
Det finns ju olika paket. Detta var "Trygg". 399 är ocker, 529 skulle jag inte ens överväga.
 
Detta var trygg plus, kom ihåg fel 4000 för installationen och 539kr/mån.
 
T Tvapac skrev:
Tror jag väntar ett tag, någonstans hoppas jag på att Sverige ordnar upp sig så att man inte behöver larm.
Beklagligt nog så kanske den dagen inte kommer med tanke på diverse statliga myndigheters otillräckliga resurser.
2 av mina närmsta grannar har under senaste året haft påhälsning i deras hus, var dessutom och tittade på en fönsterkarm som måste lagas under fredagen efter just ett inbrott, lägenhet i detta fall. Och så en annan kund som ville ha brytskydd på ett antal dörrar så problemet är nog större än man tror....
Har själv haft påhälsning i bilen och sedan dess så är både villan och uthuset larmat och dessutom står bilen under kameraövervakning med inspelning 24/7.
Så snart fibern kommer till stugan så skall det upp ett larm samt kameror även där - Dock larm utan utryckning, den dagen det larmar åker jag nog ut själv med hagelbrakaren! ;)

Skräcken då larmet verkligen tjuvarna? Det tror jag faktiskt inte, en granne hade just larm men dom lyckades undvika detektorer och söka igenom delar av fastigheten ändå. Dessutom är dom så snabba att en tjänst med utryckning troligen inte hinner fram i tid.
Prata med grannar, håll koll, skriv ned eventuella bilar som ser skumma ut. Stryker det runt personer så fråga vad dom håller på med osv...

Ett annat större problem som jag stött på med mina grannar är att tjuvarna plockat listerna runt fönster och sedan tagit ur hela kassetten. I båda fallen helt nya eller relativt nya fönster.
Efter det så plockade jag själv bort listerna på det fönster som är enklast att ta sig in i på min fastighet och limmade fast kassetten med silicone. Den dagen jag skall byta kassett kommer jag nog att förbanna mig själv men den dagen den sorgen...

Beklagar om jag spånade iväg - Men helt klart 399/månad är stadigt.
 
Tråkigt att säga men larmbehovet i Sverige lär hålla i sig, vilket jag själv tycker är skitbra eftersom jag älskar kamerasystem/säkerhetssystem!

Jag ville ha Verisure men gick mot Sector då de motsvarade det jag ville ha och ville betala för. Verisure var snäppet dyrare (men hade lite mer fancy funktioner). Ett tips för alla som vill koppla ihop sitt larm med eget kamerasystem: Använd fjärrströmdosorna man kan köpa med larmpaketet (eller i efterhand). De kopplas så att kameror går av/på när man larmar av/larmar på. Det ger en bra kontroll. På så vis kan man integrera sitt eget kamerasystem. Kamerorna som larmfirmorna använder ger i många fall ingen kanonbra dokumentation vid inbrott och via en del av firmorna får du aldrig ta del av bilderna själv.

För en tid sedan fick grannarna i vårt förra område påhälsning. Jag hjälpte grannarna vid ett möte med Sector på aktuell plats för att utreda varför larmet inte löst ut förrän tjuvarna gått därifrån. Det visade sig att:

* Tjuvarna tog bort den tunna ramen runt fönstret och lyfte bort hela rutan
* Störsändare motverkade signal mellan deckare och huvudenhet
* Kameror gav inget då de vid tillfället för kommunikation inte kunde prata med centralenheten. Då kamerorna inte verkar ha något minne (på den larmmodellen) skickades inga bilder av inbrottet till centralenheten i efterhand)

Larmet verkade gått igång när tjuvarna lämnat fastigheten. De hade rotat i ett klädförråd där ägarna till huset hade dörrsensor. Om tjuvarna stängt den dörren efter sig, hade troligtvis inget larm löst ut alls. I detta fall lämnades den öppen. Så länge störsändaren var igång, kunde dörrsensorn inte nå centralenheten. I just det här fallet hade ägarna köpt en larmversion som var enbart trådlös. Det fanns alltså ingen kabel mellan centralenhet och fiber/adsl. I just detta fallet hade det därför inte spelat något roll då störsändare verkar använts och centralenheten inte fick kommunikation från övriga larmenheter. Centralenheten i sig larmar ju bara om man försöker ta sig in i den.

När det gäller topic:

Jag har renoverat större delen av insidan i vårt hus. Jag har flyttat samtliga enheter inklusive centralenhet. Jag älskar lösningen med att skära ut en del av väggen och skruva fast väggbiten på annat ställe. Mycket innovativt! :)

De firmor som tar betalt för detta gör det nog inte för pengarnas skull. Jag tror inte de går runt på den summan som nämns. Centralenheten är ju hjärtat och skulle användaren själv montera tillbaka den felaktigt åker larmfirman på skit om något händer.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.