Har anlitat en golvläggare för att fixa platsen i källaren där tvättmaskin o torktumlare står. Då det är krav på golvbrunn o detta saknades så gjordes denna lösning.
1.JPG

Golvläggaren har gjort allt underarbete o nu ca två år efter utfört arbete så släpper väggmattan där den är omvikt runt hörnet.
2.JPG
Golvläggaren har varit ut o kollat på detta och har då värmt limmet o tryckt tillbaka mattan. Detta höll i ca 2veckor o nu släpper det igen. Han säger att han använt golvlim på väggarna vilket jag tycker är lustigt. Detta lim torkar aldrig helt.

Har nu även upptäckt att det släpper vid omvikningen på den nedre delen och där finns en bubbla som nästan är lika stor som en knuten näve
4.JPG
När jag pratade med honom idag så skyller han på att det kan vara färgen bakom som gör detta, men tog nog ganska snabbt tillbaka när jag blev arg o förklarade att då borde nog allt lim sitta kvar på mattan o inte som det är nu. Det är kladdigt både på väggen o på mattan.
Han menar även att jag ska vara tacksam att han ens tar i detta då det gått över tvår sedan detta gjordes. Men har precis kommit på att jag påtalade det typ en vecka innan så där kan han inte slingra sig.

Det jag skulle behöva hjälp med är utlåtande från någon som jobbar med att lägga våtrumsmattor.
Skulle vilja veta om det är ok att använda golvlim på väggen? att detta är korrekt utfört från början.

Skulle även vilja veta hur det är med garanti på att det ska sitta kvar på väggen.

Han kommer trolitgvis o kollar på detta i veckan så lite kött på benen skulle vara fint att ha
 
Redigerat:
Han har ansvar i tio år så har han gjort fel med fel lim så åker han på det. Dock är det bara tillverkare av lim och matta som har svaret. Ta reda på vad det är för något så kan man nog hitta bruksanvisningar på nätet.
 
Bubblan brukar gå att värma bort.
 
Är inga problem att använda golvlimmet på väggarna.

Runt hörnet är det bara att lima dit igen med kontaktlim.
Bubblan är lite svårare, 2år senare är limet inte så medgörligt.
Möjligtvis kan man dra loss så man kommer åt att limma.
Annars får man pröva med skjuta in lim med kanyl.
 
B
Jag hade satt dit en hörnlist vid hörnet för att hjälpa till att hålla mattan på plats och få en bättre övergång mot ytan i intilliggande rum (som man kanske borde göra något åt i alla fall?).

Känns som en ganska enkel åtgärd som inte kostar många kronor oavsett om du gör det själv eller tar hjälp av nån, eller utsprungliga entreprenören accepterar att ta den smällen.
 
Jag har just gjort samma sak i mitt hus, golvmatta på vägg, på flera ställen !

Problemet är att det är tillverkaren av mattan som anger vilket som som skall användas (annars risk för .......), inte fungerar vid kraftiga böjar, det lossnar på det sätt som du har.

Jag har tagit snabb-lim (cyanoakrylat) i en spruta och doserat på de platser som behövts och sedan väntat på härdning. Detta är enda som fungerat.
 
Nej, du har inte garanti i två år enligt konsumenttjänstlagen. Du har reklamationsrätt vilket är en annan sak.
 
whork whork skrev:
Nej, du har inte garanti i två år enligt konsumenttjänstlagen. Du har reklamationsrätt vilket är en annan sak.
Om du läser mitt inlägg igen så ser du att det är precis det jag skriver oavsett om hantverkaren verkar tro att efter hans tvåårsgaranti har han inget med saken att göra längre...
 
Då ber jag om ursäkt, läste fel. :)
 
  • Gilla
hakan_o
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.