Inte direkt ett svar på din fråga men när jag planerade för el- och mediacentral kom jag fram till en djupet på alla färdiga lösningar för media var tämligen dåligt och reglade bara ett tomt fack i väggen istället. Sen en dörr från samma leverantör som normcebtralen så blev det prydligt ändå.
 
O OskarLund skrev:
Hej JPW.

Det var ett par år sedan jag monterade den modellen du har bild på där, men vad jag kan komma ihåg så finns där en plåt på ena sidan (kanske bägge sidorna) som skiljer centraldelen och mediadelen.

Om man har mycket svagström som skall ner kan det nog bli trångt dock.

Mvh Oskar
Precis så, men på bilden syns det ju att separationen/skiljeväggen inte börjar förrän en bit ner efter utloppen av flexslangarna, förbi noll/skyddsjordsplintarna, och innan det så är det väl frågan hur de olika ledartyperna hålls isolerade. Men det gör man alltså antingen med en extra isolerslang på nätverkskablarna eller genom att se till att arrangera ledarna så att ledartyperna alltid är väl separareade med minst 2,5 cm luft mellan. På bilden är det väl egentligen då fel - jag gissar att det är nätverkskabel som kommer ur båda flexslangarna?
 
Bernieberg Bernieberg skrev:
Inte direkt ett svar på din fråga men när jag planerade för el- och mediacentral kom jag fram till en djupet på alla färdiga lösningar för media var tämligen dåligt och reglade bara ett tomt fack i väggen istället. Sen en dörr från samma leverantör som normcebtralen så blev det prydligt ändå.
Det är sannolikt den smartaste lösningen av alla...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.