Hej

Har ett år gammalt golv satt i vår hyreslägenhet, och nu har vår hund +35 kg lekt jordfräs med sina klor på det.
Golvet är av okänt fabrikat dock är det ju just där för att sitta i en hyresrätt och har lite matt nästan oljad ek-look.

När man såg hur de byggde grannhuset så var det Nobina kök samt en massa tyskt och polskt byggmaterial rent allmänt. Så det lär inte vara Tarkett eller Pergo iaf.

Frågan är: inga regelrätta jack utan fördjupningar efter hudklor, så finns det nåt kit med transparent vax ni rekommenderar för matt golv?

Eurotester
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
Ingen?

Hade jag frågat en fråga om hur jag skulle koppla en trapp till en hvuudsäkring med gulgrönt eller nåt hade jag fått 74 svar på en timme :confused:
 
Svaren brukar ju dundra in. Jag hakar på för debattens skull. Är du säker på att det inte är lackat, så funkar väl de flesta vax/oljor. Prova på ett ställe. Men det är ju en hyreslägenhet. Så du får ju fundera på vad du kan och får göra. I värsta fall borde golvet slipas om. Men det finns ju ingen anledning att göra förrän du eller hunden flyttar. Jag menar, det finns ju risk för fler märken uppstår.
 
P Per i Hamrånge skrev:
Svaren brukar ju dundra in. Jag hakar på för debattens skull. Är du säker på att det inte är lackat, så funkar väl de flesta vax/oljor. Prova på ett ställe. Men det är ju en hyreslägenhet. Så du får ju fundera på vad du kan och får göra. I värsta fall borde golvet slipas om. Men det finns ju ingen anledning att göra förrän du eller hunden flyttar. Jag menar, det finns ju risk för fler märken uppstår.
Tack för input.

Vi skall flytta inom en månad så det börjar knaka i fogarna bildligt talat.
Jag kan ju testa i garderoben eller nåt för det är ett Elfasystem med golvet bart.

Kan man ta lite ipasprit på golvet och lösa upp och då konstatera olja eller?
 
Jag har svårt att tro att vaxet kommer att stanna kvar - Vaxet fungerar ypperligt på jack, hål och skador där det finns något att bita i. En mjuk tunn rand med släta ytor kommer inte att vara nog för att hålla vaxet på plats vid skurning och dammsugare är min uppfattning.
Har själv varit hundvakt åt grannen lite nu och då och sett märken både i kök och vardagsrum - Inte rena rispor utan mer som ränder på golvet efter klorna.
Personligen så tror jag att slipa golvet är den enda lösningen.

Men hyresrätt, enklaste är väl att avvakta besiktning och se vad som sägs? Eller är skadorna så omfattande att det är en självklarhet med nedslag?
 
  • Gilla
Eurotester
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Jag har svårt att tro att vaxet kommer att stanna kvar - Vaxet fungerar ypperligt på jack, hål och skador där det finns något att bita i. En mjuk tunn rand med släta ytor kommer inte att vara nog för att hålla vaxet på plats vid skurning och dammsugare är min uppfattning.
Har själv varit hundvakt åt grannen lite nu och då och sett märken både i kök och vardagsrum - Inte rena rispor utan mer som ränder på golvet efter klorna.
Personligen så tror jag att slipa golvet är den enda lösningen.

Men hyresrätt, enklaste är väl att avvakta besiktning och se vad som sägs? Eller är skadorna så omfattande att det är en självklarhet med nedslag?
1 år gammal lägenhet så jag vet inte vad hyresvärden har för tankar om detta.
Får se nu nästa vecka när de kommer. Motar fan i grind heter det väl? :devilish:

Egentligen är det ju bara för syns skull, temp/snabbfix. Om det ramlar bort om ett tag efter städning och så är ju inte mitt problem...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.