Vårt badrum på ca 10 kvadrat kommer att ha stora svarta klinkersplattor på golvet, vitt kakel på väggarna upp till brösthöjd, på golvet i duschen kommer golvet vara i blå mosaik, och två nischer i duschväggen kommer oxå kläs med mosaik.

Ovanför det vita kaklet på väggarna ska det sättas väv och sedan målas. Med tanke på mosaiken hade jag tänkt att måla väggarna riktigt blå, men nu lurar jag på om jag ska måla väggarna röda istället. Vad blir bäst? Ska jag stå fast vid första tanken med blått?

Anna
 
Oj!
Jag fick en överdos av färger när jag försökte sätta ihop en bild av vad du nyss beskrev ;)
Svart golv, två blå dusch-väggar, vit väv...

Det kan bli jättesnyggt men håll dig till de färger du har, det kan bli lite plottrigt på en mindre yta med för mycket olika blickfångare.

"Bara en liten instickare på kvällskvisten"
 
Haha! Visst kan det bli en överdos! Men det är bara en dutt på duschväggarna som ska vara av blå mosaik, men efter en natts sömn och funderingar med sambon så blir det blå väggar ovanför det vita kaklet. Allstå svart golv, vita väggar till brösthöjd och resterande blått. Tack för din input!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.