D09
Hejsan

Det här är absolut inget byggrelaterat ;)

Grabben ska ha ett skridskokalas så jag har hyrt en ishall.

Fick mig ett litet extra ryck och tänkte spexa till det och beställde en maskoträv :)

Förhoppningsvis så hittar jag någon som hoppar in i dräkten åt mig men behöver lägga en backupp-plan big time ifall två scenarion dyker upp.

1. Jag får hemskt nog själv vara maskot och hålla i lekarna. Har lite panik/ prestationsångest kombinerat med kontroll/ förberedelsebehov ;)

2. Jag är inte maskot men behöver ta fram lite lekar med maskoten.

Jag tänker att maskoten pratar inte utan gestikulerar.

Tanken är att skapa aktiviteter som drar till sig de barnen som vill. Det kommer vara väldigt stor skillnad på skridskoförkunskaper Dvs allt från mer eller mindre födda med skridskor till att aldrig ha stått på ett par tidigare.

Åldern mellan ca 5-8 år. Ca 25-35 st

Tid för maskot ca 30-40 min + 15 med en paus emellan.

Exempel få in ungarna på isen, samla i mitten och ta ett gruppkort.

Tänkte att maskoten strax därefter åker in med ett paket till kalasbarnet och festen är igång.

Därefter är det svårt att veta hur barnen förhåller sig till denna.

Ser man t ex maskoten Frölle så vill väldigt många krama den så jag misstänker att det kommer bli en samling runt den.

En lek är ormen. Där man håller varandra i händerna dock kanske inte så bra om man har helt nya och man måste placera de mer erfarna längst bak för det blir stora kast. En lösning kan vara varannan förälder om nu dessa går ut på isen.

En annan lek kan vara att man åker under en pinne. Väldigt lätt att anpassa.

En annan lek är ett två tre rött ljus

Hur tänker ni att man kan försöka anpassa detta för att ge ungarna en minnesvärd dag?

Hittar absolut ingenting på nätet om hur man ska göra, lekar, olika gestikulerande/ tecken

Tanken är att efter att istiden är slut så samlas barnen och äter och sedan när det är dags att gå så ställer dom upp sig på kö och så kommer maskoten och delar ut antingen godispåse alt chokladmedalj ( mindre socker men en kul grej )
 
En spontan tanke är att du kollar med en konståkningsklubb. Med lite tur har de någon medlem som kan vara din räv.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
mexitegel mexitegel skrev:
En spontan tanke är att du kollar med en konståkningsklubb. Med lite tur har de någon medlem som kan vara din räv.
Jag skickade iväg frågan till ishallens förening och det verkar som en lösning kanske kommer. :) Spännande väntan ;)
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
D09
D09 D09 skrev:
Jag skickade iväg frågan till ishallens förening och det verkar som en lösning kanske kommer. :) Spännande väntan ;)
Verkar som det blev napp.

Fick ett namn på en kille jag ska ringa imorgon och prata ihop oss :)



Dock lite förvånande över inbjudas (o)förmåga att OSA om dom kommer eller ej.

Snabbt räknat.

19 tackat ja. 7 nej. 15 inte svarat

Tolkar folk osa som att kommer man inte så behöver man inte höra av sig? :/

Min tolkning är iaf att man återkopplar ja eller nej eller är det jag som tänker fel?

Hursomhelst så ska det bli jäkligt kul.
 
Vilket roligt kalas det verkar vara! Får jag komma? :pskämtåsido.

Barn verkar inte vara så svårroade på kalas. Det brukar lösa sig själv.
Dansstopp på skridskor kan ju bli kul.

Kalaset kommer garanterat bli succé.
Visst är det roligt att vara pappa?:D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
fgo fgo skrev:
Vilket roligt kalas det verkar vara! Får jag komma? :pskämtåsido.

Barn verkar inte vara så svårroade på kalas. Det brukar lösa sig själv.
Dansstopp på skridskor kan ju bli kul.

Kalaset kommer garanterat bli succé.
Visst är det roligt att vara pappa?:D
Ha ha ha visst är det kul att vara pappa ha ha

Man kan gå lös totalt ;)

Dansstopp är ju en klockren lek :) :)
 
C
D09 D09 skrev:
Tolkar folk osa som att kommer man inte så behöver man inte höra av sig? :/
Ja, om man skriver OSA är det nog stor risk att många tolkar det bokstavligen.
Inte alla som är tillräckligt bevandrade i etikettens ologiska värld för att veta att man bara skriver så för att vara artig, inte för att man menar det. :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Ja, om man skriver OSA är det nog stor risk att många tolkar det bokstavligen.
Inte alla som är tillräckligt bevandrade i etikettens ologiska värld för att veta att man bara skriver så för att vara artig, inte för att man menar det. :D
Om man tolkar det bokstavligen så bör man ju rimligen svara;) då OSA = om svar anhålles, dvs personen som bjuder in till evenemanget vill ha svar oavsett om man kommer eller inte. Men av egen erfarenhet verkar många inte veta vad som avses med OSA, eller struntar i det....
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
C
D Dub361 skrev:
Om man tolkar det bokstavligen så bör man ju rimligen svara;) då OSA = om svar anhålles, dvs personen som bjuder in till evenemanget vill ha svar oavsett om man kommer eller inte.
Ja, bokstavligen var väl fel uttryck. Vad jag menade är att i modernt språkbruk läser man det som "utifall svar anhålles", vilket kan tolkas som att det finns ett alternativ att inte svara, snarare än det korrekta "anhåller om svar".
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Nästa gång skriver jag ” svara oavsett annars ”

:crysmile::crysmile::crysmile:

Skickade en påminnelse iaf och sen kan man inte göra så mkt mer.

Tänker mest att det är synd för ett barn att missa ett kalas pga föräldrars ev glömska .
 
D09
Får bjuda på en bild av maskoten ha ha

Har ni mer tips på lekar?

Jag funderar på att ta med ett långt rep och sedan får ungarna hjälpas åt att dra maskoten i en pulka ha ha
 
  • Maskot i rävdräkt som vinkar, tänkt för lek med barn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
D09
Vilken dag ha ha

Först ett återbud på maskotaktör men senare så anmäler sig min kusins kille som frivillig :)

En A-lags spelare i hockey och grym med barn så det kommer bli ascoolt :love:

Nu är det bara lekarna kvar att styra ihop.

Ca 30-40 minuter ska dom täcka :) :)
 
D09
Blev kanon :rofl::rofl::rofl:
 
  • Person i rävdräkt med medalj gör segergest inne i en byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nino och 3 till
  • Laddar…
Jag antar att ni körde räven raskar över isen? :crysmile:
 
D09
mexitegel mexitegel skrev:
Jag antar att ni körde räven raskar över isen? :crysmile:
Ha ha det hade varit en grym lek ;)

Det var ett organiserat kaos kan jag lova ha ha men alla tyckte det var Svinkul och ingen märkte att vi plockade bort massa lekar pga tidsbrist.

Det vi hann med var 15 fri åkning vid starten, sen en show med räven, massa bus med räven åka under ett snöre, åka pulka, samla in bollar och sen 10-15 minuter fri lek igen.

Ändå var det ett högt tempo ha ha men det tar tid att styra en massa ungar ha ha

Räven var med i princip hela tiden stackarn

Sen var det hamburgare och glass
vila för räven och sen chokladmedaljutdelning.
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.