Hej!

Inre byggsite med isolerade och plastade ytterväggar samt tak, ofärdiga fönster, och byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Alla ytterväggar och tak har isolerats och plastats, däremot har inte plasten fästs in mot fönstren än. Vissa av fönstren på nedervåningen är inte drevade än heller (de fönstren är skyddade med plast utifrån så inte snö/regn kan blåsa in). Det var två och ett halvt år sen jag gjöt plattan så den borde ha torkat ur.

Frågan är om och i så fall till vilken temperatur man törs värma upp huset?
Det är ju betydligt roligare att bygga i plusgrader än -10 som det ska bli till helgen.
 
Cheesen
Såvitt jag vet så brukar man säga att plattan ej torkar klart föräns huset är tätt och varmt... Men hade jag vart i dina kläder så hade det då vart värme på för att torka upp.
 
L
Golvvärme ?? Sätt värmen på +10 C , då torkar plattan upp
( tar kanske 1 vecka innan riktigt torr ) och all fukt ventilerar ut genom alla otätheter , bra med otätt nu , ingen kondens i huset
 
Då länge du inte tillför fukt är värmen enbart en fördel. Se till att ha en låg temperatur ut när golvet är kallt.
 
Tack för svar, det låter betryggande att det ska vara lugnt att börja värma lite.
Det är golvvärme men den är inte inkopplad till någon värmekälla än, bara trycksatt. Tänkte ställa in en byggfläkt.
 
L
D _David_ skrev:
Tack för svar, det låter betryggande att det ska vara lugnt att börja värma lite.
Det är golvvärme men den är inte inkopplad till någon värmekälla än, bara trycksatt. Tänkte ställa in en byggfläkt.
Helt OK
 
D _David_ skrev:
Tack för svar, det låter betryggande att det ska vara lugnt att börja värma lite.
Det är golvvärme men den är inte inkopplad till någon värmekälla än, bara trycksatt. Tänkte ställa in en byggfläkt.
Snacka med närmaste rörfirma dom brukar ha temporära värmepatroner med cirkpump och expk. som du kan köra värmen på så länge
Så torkar du även ut plattan ordentligt
Använd byggfläktarna till att få luften att röra sig

Se till att vindsluckor o rör upp på vinden är stängda/igentäppta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.