Riktigt snyggt!

Ser att du mutade arbetarna med skumtomtar för snabbare arbete, smart! ;)
 
H Holmspel skrev:
Riktigt snyggt!

Ser att du mutade arbetarna med skumtomtar för snabbare arbete, smart! ;)
Haha visst jobbar man bättre med lite skumtomtar =)
Det var bara en arbetare i 2 dagar så det blev inte så stor åtgång på tomtar =)
 
Tomt rum underrenovering med kaklat golv, dammsugare, hinkar och byggpall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt rum under renovering med nyinstallerat mörkt kakelgolv och renoveringsmaterial utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jckssn och 2 till
  • Laddar…
Berätta gärna hur klinkerplattorna funkar efter att du har använt garaget. Är själv sugen på att köpa samma plattor nämligen
 
P Paulina123 skrev:
Berätta gärna hur klinkerplattorna funkar efter att du har använt garaget. Är själv sugen på att köpa samma plattor nämligen
Har bara spelat pingis än i garaget ska köra in bilarna imorgon jag återkommer.
Det som var är att det var riktigt dåliga plattor att lägga enligt plattsättaren.
Det skilde så mycket som 2 mm mellan storlek på plattorna.
Så han fick plocka lite här och där i paketen.
 
P Paulina123 skrev:
Berätta gärna hur klinkerplattorna funkar efter att du har använt garaget. Är själv sugen på att köpa samma plattor nämligen
Hej Paulina nu har jag använt garaget ett tag och det funkar fint, använt domkraft kört in med dubbdäck.
Det verkar hålla bra!
Nackdelen är att klinkers suger minimalt med vatten inte som en betongplatta så det blir mycket stående vatten, men löser det med gummiskrapa.
Mvh Dennis
 
Som Uraks skriver så är måtten inte riktigt exakta vilket gör att om man inte sorterar plattorna så blir fogmåttet inte exakt överallt. I ett garage märks det inte nämnvärt och borde synas ännu mindre om du kör med deras egna antracit-fog som jag tror smälter bra ihop med plattorna.

Med det är en prisvärd platta som jag nog kommer att lägga på fler ställen i huset.


Uraks: Vad körde du för färg på din fog? Någon bild?
 
Interiör av ett renoverat rum med mellangrått golv, pingisbord och leksaksmotorcyklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå MINI Cooper parkerad i rymligt garage med grått golv och vita väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
H Holmspel skrev:
Som Uraks skriver så är måtten inte riktigt exakta vilket gör att om man inte sorterar plattorna så blir fogmåttet inte exakt överallt. I ett garage märks det inte nämnvärt och borde synas ännu mindre om du kör med deras egna antracit-fog som jag tror smälter bra ihop med plattorna.

Med det är en prisvärd platta som jag nog kommer att lägga på fler ställen i huset.


Uraks: Vad körde du för färg på din fog? Någon bild?
Mellangrå då den svarta hade en tendens att bli flammig
 
U Uraks skrev:
Mellangrå då den svarta hade en tendens att bli flammig
Men du får ju köpa större bil! Den där ser ju för fjuttig ut i det stora fina garaget! ;)

Nu när du sparat på klinker så finns det ju pengar över... :)
 
lars_stefan_axelsson lars_stefan_axelsson skrev:
Men du får ju köpa större bil! Den där ser ju för fjuttig ut i det stora fina garaget! ;)

Nu när du sparat på klinker så finns det ju pengar över... :)
Haha jag har större bilar, men det föll sig så att minin fick vara med på bild =)
Jag förstår hur du tänker =)
 
U Uraks skrev:
[bild] [bild]
Mellangrå då den svarta hade en tendens att bli flammig
Körde ni på Byggmax egna klinkersfog? Jag testade deras antracit-färgade men den var otroligt känslig för vatten så det blev flammig nästan oavsett hur länge man väntade med att torka av första lagret.

Jag tog deras grå men även den var känslig eller dåliga pigment för det blev mer ljusgrått/vitt än bara grått.
 
  • Gilla
newbee
  • Laddar…
H Holmspel skrev:
Körde ni på Byggmax egna klinkersfog? Jag testade deras antracit-färgade men den var otroligt känslig för vatten så det blev flammig nästan oavsett hur länge man väntade med att torka av första lagret.

Jag tog deras grå men även den var känslig eller dåliga pigment för det blev mer ljusgrått/vitt än bara grått.
Nej inte köpt något från byggmax =)
Fogen och fixet valde plattsättaren kan kolla upp vad det var för märke om du vill.
 
Jag är redan klar så inte för min skull :)

Klinkersen är nog samma. Har sett dom på flera olika ställen men under olika namn.
 
Ett garage med grå plattor på golvet, en parkerad bil och svarta hyllor lastade med diverse föremål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
H Holmspel skrev:
Jag är redan klar så inte för min skull :)

Klinkersen är nog samma. Har sett dom på flera olika ställen men under olika namn.
Ja precis misstänker också att det är samma platta.
Köpte schyssta hyllor på Jula =)
 
Har läst tråden, och det har ju gått några år sedan Byggmax klinkret lades in... Hur har det hållit för er? Finns ju fortfarande att köpa, och till tämligen attraktivt pris, så klurar på det till vårt lilla garage
 
  • Gilla
Micke_J
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.