R
Hej,

Är det någon som handlat av dessa leverantörer?

Om jag förstår det rätt är Arctic finland en fabrik som tillverkar småhus och Nova hus är en återförsäljare av dessa?

Hittar ingen info på nätet om köpare så det verkar lite skumt....

mvh Rolf
 
R
ingen?

nåt tips annars på bra tillverkare i norra sverige eller finland?
 
Är Jämtland tillräckligt lågt upp kan jag tipsa om Isotimber. Bra och miljövänliga byggsatser. Endast din fantasi sätter gränserna.
 
R
R Robert-san01 skrev:
Är Jämtland tillräckligt lågt upp kan jag tipsa om Isotimber. Bra och miljövänliga byggsatser. Endast din fantasi sätter gränserna.
Tjena Robert, frågade dem, men de gjorde tyvärr inte bastus.
 
Ok! Jag trodde det var ett småhus du var ute efter. Men vet du bara hur du vill ha insidan så har de Attefall de byggt många av.
 
J
Jag har ingen erfarenhet av dessa men tycker de såg ”fina” ut med stora glaspartier. Dock är jag inte förtjust över de flesta företags mått på och inredning av bastu. Alla verkar ha djupet 200 cm och en enda lavnivå (man vill ju inte sitta med fötter på kallt golv, så den nedre räknar jag inte, smal och utan understick dessutom dvs får sitta på fötterna på personen ovan).

Hittade till slut Botnia Bygg som sågade upp exakt de mått jag ville ha. Leveransen blev katastrof, de skickade en standardstuga med standardmått trots massor av kontakter innan. De rättade dock upp det utan tjafs så jag blev rätt nöjd ändå.

Bygget beskrivet här:

https://www.byggahus.se/forum/threads/oisolerad-bastubod.305332/
 
J
J JRMKJRM skrev:
Jag har ingen erfarenhet av dessa men tycker de såg ”fina” ut med stora glaspartier....
Kommenterade visst felaktigt tråden om bastu från Viking från i söndags med samma TS. Dock är Botnia Bygg ett alternativ, är i varje fall Norrland för mig...
 
Tror dom har en visningspark i sävast.
 
R
Nej, funderar oxå på nordkapp, ingen som vet ngt?
 
Arctic Finland House tillverkar tex grillkåtor och andra små byggnader på sin fabrik i Estland.
( www.arctic.ee) Nova hus är en av deras återförsäljare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.