Hej i mars i år löper ett bundet bolån ut hos mig, har resten obundet. Har nu Länsförsäkringar bank och min tanke är att se över lånen och räntorna och prata med fler banker. Jag skulle via forumet vilja veta vilja banker som inte kräver amortering. Ligger på under 70% i lån och det handlar om gamla lån som inte omfattas av amorteringskrav.
Jag är helt ointresserad av diskussion kring att amortera eller inte, det har redan avhandlats i många trådar.
Så vilka banker kräver inte amortering?
Med vänlig hälsning, Ulf
 
Inga banker kräver amortering på gamla lån om du har belåning under bankens gamla amorteringsgräns. Du kan flytta lånen som gamla med ett "amorteringsunderlag".
 
  • Gilla
varmkorv
  • Laddar…
U uffen skrev:
Jodå
[länk]
Nej du läser inte ordentligt. Som det står i artikeln har olika banker belåningsgränser. De flesta verkar ligga på 70% på gamla lån. Och de var precis så jag skrev:
"Inga banker kräver amortering på gamla lån om du har belåning under bankens gamla amorteringsgräns." (De har dock korrigerat "den gamla" gränsen.)
 
Jag hade gamla bostadslån som inte omfattades av de amorteringskrav som gäller idag. Efter att dagens amorteringskrav trätt i kraft flyttade jag mina bostadslån till Danske Bank och fick samma amortering på de lån jag flyttade. Jag var tvungen att visa underlag på hur stor amortering jag hade sedan tidigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.